به گزارش ایرنا، تبریز به دلیل انتخاب به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی در سال 2018 و تبلیغات گوناگون در رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی، نوروز امسال نسبت به سال های گذشته به لحاظ حضور گردشگران داخلی و خارجی، اقامت در هتل ها و تردد وسائط نقلیه با روند رو به رشدی مواجه است.
بازار تاریخی و سرپوشیده تبریز که صنوف مختلف را در قالب تیمچه ها، دالان ها، راسته ها و کاروانسراهای عدیده در خود جای داده است، امروز یکی از باشکوه ترین و پرازدحام ترین روزهای نوروزی خود را پشت سر می گذارد و مسافران نوروزی با اشتیاق ویژه ای در این مکان تاریخی و منحصر به فرد در جهان حاضر شده و علاوه بر مشاهده زیبائی ها و شگفتی های معماری آن، از خرید انواع قالی ها، تابلو فرش ها، کفش و کیف چرم، آجیل و سایر اقلام و کالاهای تولید هنرمندان و صنعت گران تبریزی لذت می برند.
خانه های تاریخی و موزه های تبریز از جمله موزه شهر در عمارت تاریخی و زیبای میدان ساعت، موزه سنجش، موزه ادبی و خانه استاد شهریار، موزه آذربایجان و موزه مشروطه نیز از جمله مکان های تاریخی و فرهنگی تبریز است که در نهمین روز از نوروز سالجاری شاهد حضور انبوه مسافران و گردشگران نوروزی است.
حضور در این خانه- موزه ها که تداعی گر زندگی مردم آذربایجان و ایران در سده های گذشته و تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین است، گردشگران را فارغ از زندگی ماشینی و بی روح امروزی به زندگی و پویایی حیات در گذشته های دور می برد.
به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی امروز با همراهی خبرنگاران و مسافران نوروزی از این اماکن و بناهای تاریخی تبریز بازدید کرده و در جریان نحوه خدمات رسانی به گردشگران و بررسی پیگیری مسائل و مشکلات احتمالی، قرار گرفت.
محمدصادق پورمهدی در این بازدید دو ساعته ضمن ابراز رضایت از آمادگی تبریز برای پذیرانی از گردشگران نوروزی، از افزایش و رونق صنعت گردشگری آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف نسبت به سال های گذشته خبر داد.
وی گفت: وضعیت حوزه های مختلف گردشگری استان رشد بسیار مناسبی داشته است و این نویدبخش روزها و هفته های به مراتب بهتر برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در رویداد بزرگ و بین المللی تبریز 208 است.
وی اظهار کرد: طبق آخرین آمارها تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی تا پایان روز هشتم نوروز افزایش 28 درصدی دارد و تعداد ترددها از مرز 10 میلیون خودرو گذشته است.
پورمهدی ادامه داد: بر همین اساس تعداد ورودی مسافران نوروزی از طریق راه آهن آذربایجان به تبریز در هفت روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 50 درصدی دارد.
وی با اشاره به افزیش 12 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در تبریز، یادآوری کرد: همراهی و همکاری رسانه ها و خبرنگاران در تبلیغات آذربایجان شرقی و معرفی استان به گردشگران مفید و موثر بوده است و باید از این تجربه مفید تعطیلات نوروزی جهت توسعه و گسترش صنعت گردشگری آذربایجان و تبریز در روزها و ماه های آینده به خوبی استفاده کنیم.
پورمهدی برپائی نمایشگاه های مختلف صنایع دستی تولیدکنندگان تبریزی در موزه ها و اماکن گردشگری را مثبت ارزیابی و اظهارکرد: این نمایشگاه ها محلی بسیار مناسب و موثر برای ارایه تولیدات و کالاهای ایرانی است که در تحقق بخشیدن به شعار حمایت از کالای ایرانی می تواند تعیین کننده باشد.
وی با اشاره به رضایت مندی گردشگران نوروزی از حضور در تبریز، افزود: در گفت و گو با تنی چند از مسافران که از شهرهای مختلف در تبریز حضور یافته اند، از نحوه خدمات رسانی و نوع پذیرائی ابراز رضایت می کردند و این مهمترین هدف مدیریت استان در بخش گردشگری است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی امروز از موزه شهرداری، نمایشگاه صنایع دستی و محصولات استان، موزه سنجش، خانه استاد شهریار، خانه نیکدل، بازار تاریخی تبریز و تیمچه مظفریه بازدید کرد.
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.