ابوالفضل مکرمی فر عصر پنجشنبه در جریان در بازدید از آثار تاریخی و گردشگری بخش کاخک گناباد افزود: با توجه به کمبود اعتبار، امکانات و نیروی انسانی لازم و هزینه های بعدی برای حفاظت منابع مکشوفه، اکتشافات جدید آثار تاریخی مورد توجه میراث فرهنگی قرار ندارد و بیشتر رویکرد این بخش حفظ آثار تاریخی و توسعه کمی و کیفی اقامتگاههای بوم گردی است.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات در بخشهای صنعت، معدن و کشاورزی، گردشگری بستر مهم رونق اقتصادی است و باید با شناخت ظرفیتهای منطقه ای با مشارکت بخش خصوصی و مشارکت مردم برای توسعه این بخش تلاش کرد.
محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد هم گفت: بخش کاخک با توجه به ظرفیتها و جاذبه های مذهبی، تاریخی و فرهنگی محور اصلی توسعه گردشگری این شهرستان قراردارد و سهم اعتبارات بخش گردشگری آن ظرف پارسال و امسال 10 درصد افزایش یافته است.
همچنین عصر امروز هفتمین اقامتگاه بوم گردی گناباد در روستای قوژد این شهرستان به بهره برداری رسید. برای مرمت و راه اندازی این اقامت گاه یک میلیارد ریال هزینه شده و یک میلیارد ریال دیگر در قالب تسهیلات به آن پرداخت می شود.
گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر به ثبت آثار ملی رسیده است. مرکز شهرستان 80 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.