علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح یک واحد CHP چهار مگاواتی تولید برق در شهرک صنعتی مشهد افزود: این استان با توجه به ظرفیت های بسیار از نظر تولید برق متناسب با نیاز استان عقب است و باید ساخت مولدهای برق CHP با جدیت پیگیری شود.
وی اظهار کرد: در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته 100 هزار فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد شد.
وی با بیان اینکه حضور مردم در همه عرصه ها باعث پیشرفت هر چه بیشتر کشور می شود گفت: همکاری بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی کارساز بوده و دولت یازدهم نیز تلاش خود را برای عملی شدن آن انجام می دهد و از حضور بخش خصوصی استقبال و حمایت می کند.
رشیدیان افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت 10هزار و 500 میلیارد تومان، در حوزه گردشگری و زیارت 5 هزار و800 میلیارد تومان، در حوزه کشاورزی، دامپروری و باغداری 997 هزار میلیارد تومان و در طرح تکاپو نیز 320میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که با همین سرمایه گذاری ها و افتتاح برخی پروژه های جدید در چند ماه آینده امید است 67هزار نفر دیگر مشغول کار شوند.
مدیرعامل گروه نیروگاهی تتاپور نیز گفت: نیروگاه برق چهار مگاواتی در مدت یکسال با هزینه 70 میلیارد ریال احداث شده است.
سعید شکری افزود: تمام بخش های این نیروگاه اعم از موتورها و تجهیزات آن تولید داخل است و می تواند برق مورد نیاز شهرک صنعتی مشهد را تامین کند.
وی با بیان اینکه احداث این نیروگاه با استفاده از توان خارجی نیازمند 110 میلیارد ریال اعتبار بود، اظهار کرد: احداث این نیروگاه علاوه بر صرفه جویی 40 میلیارد ریالی، زمینه اشتغال 10 تا 30 نفر به صورت موقت و دائم را ایجاد کرده است.
وی از ایجاد واحد چوب خشک کنی در واحد CHP نیروگاه چهارمگاواتی شهرک صنعتی مشهد در آینده خبر داد و گفت: با احداث این واحد استفاده بهینه از واحد تولید برق انجام خواهد شد.
7507/ 7495 / 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.