علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در جمع کارشناسان دستگاه های مختلف اجرایی در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی افزود: بی تردید توقف در بخش دولتی در حوزه جذب سرمایه گذاری ها، راهکار توسعه کشور نیست بلکه جلب مشارکت همه آحاد ملت در این زمینه راهکار اصلی توسعه و پیشرفت کشور است.
وی بیان کرد: امروز عمر سهامی خاص و شرکت های خصوصی تک محور به پایان رسیده و توسعه در گرو جلب مشارکت همگانی است که باید بستر لازم در این خصوص ایجاد شود.
وی اظهار کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب نیز بر پایه شناسایی موقعیت و نیازهای مردم و جلب مشارکت همگانی است و در این حوزه بسترسازی برای جلب مشارکت مردم در دستگاه های اجرایی در اختیار کارشناسان است و مدیران فقط خطوط کلی و راهبردی را در دست دارند.
استاندار خراسان رضوی گفت: بی تردید سرمایه، سوخت موتور حرکت اقتصادی و رشد و توسعه کشور است و این مهم تنها مربوط به حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، گردشگری و آی سی تی نیست بلکه در حوزه عمرانی نیز سرمایه در اولویت قرار دارد.
رشیدیان اظهار کرد: تامین خدمات زیربنایی توسط دستگاه های اجرایی برای پروژه های عمرانی یک ضرورت است و در کنار آن هر دستگاه اجرایی یک برنامه توسعه ای سالانه براساس سند چشم انداز دارد و در آن اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مشخص و برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: خوشبختانه اسناد بالادستی کاملی در سطح ملی و استانی برای رسیدن به توسعه وجود دارد که براساس مزیت ها و ظرفیت های هر منطقه تدوین و برنامه های میان مدت و بلندمدت آن مشخص شده است و هیچ مشکلی در حوزه برنامه ریزی و چشم انداز برای رسیدن به توسعه وجود ندارد.
وی ادامه داد: باید بررسی کرد که با وجود سندهای مختلف برای رسیدن به توسعه، مشکل کجاست که بعضا به هدفگذاری ها در حوزه های مختلف دست نمی یابیم لذا هماهنگی و همکاری و داشتن دیدگاه مشترک در اولویت قرار دارد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر یکی کردن نگاه های دستگاه های اجرایی وابسته به قوای سه گانه و بخش خصوصی در حوزه توسعه و پیشرفت گفت: رسیدن به یک نگاه و همسویی مشترک بین بخشهای مختلف قضایی، اجرایی و بخش خصوصی منجر به توسعه و رشد استان و ایجاد شرایط بهتر برای مردم و جوانان می شود.
رشیدیان اظهار کرد: دادن مجوزها برای سرمایه گذاران در اسرع وقت، حضور پررنگ بخش خصوصی در برنامه ریزی مربوط به حضور و تبادل بیشتر هیات های تجاری داخلی و خارجی و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی برای جذب سرمایه گذاران در استان ضروری است.
استاندار خراسان رضوی گفت: بانکها و موسسات مالی نمی توانند تنها تامین کنندگان منابع مالی در نظر گرفته باشند و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی نیز باید به دنبال ظرفیت سازی برای جلب مشارکت های عمومی و کمک گرفتن از بازار بورس باشند.
رشیدیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و بخش علمی استان گفت: یکی از بزرگترین ضعف ها در نظام اجرایی و کاری، عدم ظرفیت سازی برای بهره گیری از توان و تخصص عالمان، محققان و دانشگاهیان است و برای حل مسائل و چاره اندیشی در این مباحث این توان و ظرفیت راهگشاست.

*تنها راه مصنویت سرمایه گذاری، مشارکت مردم است
شهردار مشهد نیز گفت: بی تردید نگاه مدیران به توسعه متفاوت است اما باید چشم انداز سرمایه گذاری و توسعه در کشور، استان و شهرمان مشخص باشد.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: دنیا به این نتیجه رسیده است که رشد اقتصادی بدون تغییرات اجتماعی مفید نیست و تنها کار اقتصادی و کارآفرینی باعث توسعه یک کشور نمی شود بلکه رشد اقتصادی باید همراه با تغییرات اجتماعی باشد.
وی بیان کرد: رشد اقتصادی همراه با تغییرات اجتماعی در جامعه مدنی محقق می شود، جامعه ای که در آن ملت اجتماعی تر و دولت انسانی تر باشد.
وی اظهار کرد: اکنون در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا، کارهای اقتصادی را شرکت های سهامی عام و بازار بورس انجام می دهند و دوره شرکت های سهامی خاص به پایان رسیده است اما به نظر می رسد در ایران دوره شرکتهای سهامی خاص دوباره آغاز شده است.
شهردار مشهد گفت: در همین شهر بیشتر کارهای اقتصادی که بدون مشارکت مردم انجام گرفته، مختوم به شکست بوده و این مهم نتیجه کار بدون مشارکت مردم است.
تقی زاده خامسی تاکید کرد: باید در کنار کار اقتصادی و کارآفرینی، محرومیت اجتماعی نیز جدی گرفته شود و سرمایه گذاران وادار شوند که همراه بسته اقتصادی خود، یک بسته اجتماعی نیز داشته باشند و مردم را در سرمایه گذاری و کارآفرینی خود شراکت دهند.
وی اظهار کرد: تنها راه مصونیت و امنیت سرمایه گذاری در کشور، استان و شهر جلب مشارکت مردم و کمک گرفتن از آنان است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.