به گزارش ایرنا، احسان منصوریان 33 ساله همراه با همسر 31 ساله اش شیما هاشم نیا و ارسلان فرزند هشت ماهه اشان امروز 22 فروردین رکابزنی به دور ایران را آغاز کرد.
احسان منصوریان پیش از این سفر به خبرنگار ایرنا گفت: هدف چنین سفری به چالش کشیدن سبک زندگی روزمره ماشینی و شهری است که بدون توجه به طبیعت، محیط زیست و منابع تجدید ناپذیر آن به سمت نابودی در حرکت است.
وی ادامه داد: مردم را به نگرش پایدار به زندگی با پیام حفظ آب، خاک و هوای سالم برای نسلهای بعد دعوت می کنیم. همچنین چنین سفرهایی باعث تحکیم روابط خانوادگی هم می شود. این چالشها همگرایی بیشتری در زندگی ایجاد می کند.
او گفت: سفر خود را که نخستین سفر یک خانواده دوچرخ سوار ایرانی به همراه فرزند است در چهار فصل انجام می دهیم. هم اینک برای فصل بهار برنامه ‌ریزی کرده ‌ایم تا مسیر مشهد، نیشابور، سبزوار، اسفراین، بجنورد، آشخانه، کلاله، گرگان، ساری، رشت یا آستارا طی شود. از آنجا از طریق گردنه اسالم به خلخال به سمت دشت سبلان و یا از سمت گردنه حیران ادامه سفر خواهیم داد.
وی که مهندس عمران و عکاسی تخصصی معماری و صنعتی است افزود: پیش از این همراه همسرم مسیر چهار هزار کیلومتری مشهد به استانبول را در مدت 90 روز رکاب زده‌ایم. در سفر کنونی مسیری یک ساله با مسافت حدود 15 هزار کیلومتر را پیش بینی کرده ایم و بطور میانگین هر روز 40 تا 50 کیلومتر رکاب خواهیم زد.
این خانواده مشهدی سفر به دو ایران با دوچرخه را طی مراسمی با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد آغاز کردند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.