محمد پرحلم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علایی در مجموعه نیمه تراوا با رویکردی ویژه، بخش هایی از گیلان را مستند کرده است.
وی ادامه داد: انتخاب فاصله مناسب برای مؤکد کردن سوژه، زاویه دید خاص و برشی که هنرمندانه از طبیعت این منطقه انتخاب شده، عکس های این مجموعه را دیدنی و قابل تأمل کرده است.
معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان اظهار کرد: ویژگی عکس های علایی در مجموعه یادشده درنگ در رنگ است بطوریکه سرسبزی گیلان در همراهی با رنگ های متنوع دیگر، موجب می شود هر بیننده ای، ترجیحا درنگ در رنگ های این سرزمین را در اولویت قرار دهد.
وی اضافه کرد: علایی در برخی آثارش از این همه رنگ، چشم می پوشد و سوژه هایش را سیاه و سفید در مقابل مخاطب به تماشا می گذارد تا لایه ای معنایی بر متن عکس هایش بیفزاید؛ سوژه های او همه واقعی، ساده و چهره های آشنا دارند.
پرحلم اظهار کرد: کیارنگ علایی تاکنون کتاب های زیادی از جمله باد در یک خیابان مستقیم، جایی دورتر، یک شرجی آرام، حتی وقتی نمی دانیم، پرده دوم اتفاق، من دور بودم و ... را منتشر کرده و دبیر جشنواره های مختلف سراسری عکس از جمله آرنک، خانه دوست و جشنواره ملی عکس مشهد بوده است.
علایی همچنین عضو هیات داوران دوازدهمین و سیزدهمین دو سالانه ملی عکس ایران بوده و نمایشگاه های انفرادی و گروهی بسیاری را در سطح کشور برپا کرده است.
حوزه هنری گیلان پیش از این، مجموعه عکس های ماسوله بن بست بی انتها و روز وصل دوستداران (کریم ملک مدنی) ، گیلان قدیم (گردآوری فرامرز طالبی، سعید محمودی)، گیلان تماشا (محمد بشرا)، چهل مجلس (پیمان عیسی زاده) ، گیلان از مه تا دریا (محمد کوچکپور)، گیلان سرزمین روشن رنگ ها (شباب گلچین) را منتشر کرده است.
کتاب نیمه تراوا در 98 صفحه و با شمارگان یک هزار نسخه روانه بازار کتاب شده است.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.