مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی در همین چارچوب با حضور در کتابخانه عمومی دکتر علی شریعتی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نقش مهمی در ارتقاء شاخصهای فرهنگی و زیست فرهنگی جامعه دارد.
سیدکمال حسینی افزود: سرمایه های اجتماعی، فرهنگی، نمادین و اقتصادی از سرمایه های مهم هر جامعه هستند که باید همواره پاسداری شوند. توجه به کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در پاسداشت این سرمایه ها ایفا می کند بطوری که با افزایش سرانه مطالعه میزان آگاهی افراد و ذخیره دانایی جامعه افزایش می یابد.
وی ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی می تواند بسترساز ارتقاء جایگاه شخصیتهای نمادین جامعه شود و در کیفیت بخشی نظام فرهنگی نقش شایسته ای ایفا کند. افزایش سطح آگاهی از طریق مطالعه در کنشهای اقتصادی جامعه نیز تاثیرگذار است و می تواند بسترساز داشتن اقتصاد پویا در جامعه شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: :در باورهای دینی و مذهبی نیز مطالعه و کتابخوانی جایگاه ویژه ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: اصل موضوع کتابخوانی با فرهنگ عمومی جامعه گره خورده و هر اقدامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گامی فرهنگی محسوب می شود.
سید سعید سرابی افزود: رخدادهای گوناگونی نظیر پویش کتابخانه گردی، نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی زمینه انس بیشتر جامعه را با کتاب فراهم می کند.
17 اسفند 1382 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان 'نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور' به عنوان نهادی عمومی آغاز بکار کرد. همه ساله در این مناسبت 'طرح کتابخانه‌گردی' در سراسر کشور اجرا و از عموم مردم و تمامی مدیران اجرایی کشور دعوت به عمل می آید از کتابخانه های عمومی بازدید کنند و با تلاشهای ارزنده کتابداران از نزدیک آشنا شوند. همچنین در این روز کتابخانه های عمومی به صورت رایگان عضو می پذیرند.
115 کتابخانه عمومی نهادی و 88 کتابخانه عمومی مشارکتی با 2 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
1922/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.