سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی خراسان رضوی افزود: هر چند هدف از اجرای این طرح در آموزش و پرورش آشنایی جامعه هدف با موضوع مهم شهید و شهادت بود و تولید آثار فاخر در دستور کار قرار نداشت اما در این راستا 72 جلد کتاب تالیف و منتشر شد.
وی ادامه داد: باید در هر خانه ای یک شهید الگوی تربیتی فرزندان قرار گیرد چون هیچ منبعی برای ساختن جامعه و تربیت فرزندان ما قویتر و مهمتر از شهدا و ترویج فرهنگ شهادت نیست.
معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه ارتقاء فعالیتهای فرهنگی را یکی از هفت سیاست اولویتدار در این استان اعلام و بیان کرد: در این راستا پرداختن به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از منابع مهم فرهنگی در دستور کار دستگاههای دولتی و نهادهای فرهنگی خراسان رضوی قرار دارد.
وی گفت: شایسته است اقداماتی نظیر طرح شهیدپژوهشی که در آموزش و پرورش اجرا شد در دستگاههای دیگر که قابلیت اجرا داشته باشد انجام شود بگونه ای که زندگی شهدای هر دستگاه موضوع پژوهش توسط نیروهای آن سازمان و یا فرزندان کارکنانشان قرار گیرد.
حسینی همچنین در ادامه غیبت برخی مدیران کل دعوت شده به نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی خراسان رضوی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: هم اکنون 50 درصد اعضا در نشست حضور ندارند در حالی که دستگاهها باید در سطح مدیرکل در این نشست حاضر شوند و یا با هماهنگی قبلی معاون مدیرکل حضور یابد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اگر می خواهیم آسیبهای اجتماعی کاهش یابد باید فرهنگ ایثار در جامعه گسترش یابد. برای رشد و پرورش ایثار در جامعه نیز باید ارتقاء جایگاه و منزلت اجتماعی ایثارگران در دستور کار قرار گیرد.
حجت الاسلام حسین معصومی افزود: افزایش منزلت جامعه ایثارگری نه تنها حق این عزیزان بلکه حق کل جامعه است زیرا توجه به منزلت جامعه ایثارگری موجب ارتقاء هنجارها و ارزشهای انسانی و اسلامی در کل جامعه می شود.
وی ادامه داد: 9 میلیون سند مربوط به شهدا شامل تصاویر، اطلاعات و وصیتنامه در کل کشور جمع آوری شده که 1.2 میلیون نسخه آن در مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نگهداری و دسته بندی شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش عمومی و عالی ایثارگران و مطابق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی هم اکنون در خراسان رضوی 9 هزار و 963 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و 600 دانشجو در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.
وی افزود: از این تعداد دو هزار و 800 دانشجو در دانشگاههای روزانه و بقیه دانشجویان در دانشگاههای شهریه پرداز تحصیل می کنند.
خراسان رضوی 17 هزار و 111 شهید، 48 هزار و 384 جانباز و سه هزار و 372 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 308 هزار نفر زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این استان قرار دارند.
1922/2321/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.