علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع خدمات پزشکی، آموزشی و تحقیقاتی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نیشابور افزود: اشتغال از بزرگترین مشکلات جامعه است و جهاد دانشگاهی باید از مراکز آموزشی پژوهشی به عنوان مرکز شتاب دهنده برای اشتغال استفاده کند.
وی گفت: شان و جایگاه جهاد دانشگاهی رقابت با موسسات آموزشی نیست بلکه حرکت جهادی برای حل مشکلات جامعه است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هم اینک بیکاری از معضلات اساسی جامعه است و از عهده جهاد دانشگاهی و جوانان فرهیخته و توانمند برمی آید که مجتمع خدمات پزشکی، آموزشی و تحقیقاتی سازمان جهاد دانشگاهی را به مرکز شتاب دهنده در اشتغال تبدیل کنند.
وی گفت: به عنوان دولت نیز آمادگی همکاری لازم را با این مجموعه در موارد مختلف نظیر ارائه موافقت اصولی، هماهنگی با دستگاههای زیربنایی و همراه کردن بانکها برای ارائه تسهیلات برای دانش آموختگان را داریم.
او افزود: از رویکردهای جدی دولت یازدهم این بود که دانشگاههای نسل اول و دوم به دانشگاههای نسل سوم و چهارم و کارآفرین تبدیل شوند. تنها با شعار نمی توان کار کرد، جهاد دانشگاهی و مراکز آموزشی باید با ایجاد کلینیکهایی به منظور ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان مشکلات را استخراج و برای رفع آنها اقدام کنند.
رشیدیان ادامه داد: حدود چهار سال پیش 'مجمع روسای دانشگاههای خراسان رضوی' با هدف همکاری و هم افزایی بین دانشگاهها و ارتقاء سطح دانش و پژوهش در دانشگاهها در راستای حل معضلات جامعه شکل گرفت و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی گفت: جهاد دانشگاهی نیز در این مجمع موضوع اشتغال را برعهده گرفت که بر اساس سند آمایش سرزمینی اقداماتی نیز در این خصوص انجام شد و میزان بیکاری پاییز امسال در خراسان رضوی به 8.8 درصد رسید. البته این به معنای نوبد بیکار نیست بلکه 200 هزار جوان بیکار در استان داریم لذا باید تلاش کنیم حتی یک جوان بیکار بماند.
استاندار خراسان رضوی افزود: دولت نیز در بحث بازآفرینی بافتهای فرسوده شهری و بازسازی ناوگان فرسوده شهری امسال ورود خوبی دارد و می توان از این ظرفیتها نیز برای اشتغال استفاده کرد.
وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت با ماشینهای گران و ساخت و سازهای زرین ایجاد نمی شود. وقتی به توسعه می رسیم که بتوانیم سهمی در تولید علم و دانش در جهان داشته باشیم. باید بتوانیم از لحاظ تولید ملی و ثروت ملی به جایگاهی برسیم که در شان این ملت بزرگ باشد. در طول 40 سال انقلاب اسلامی در این مسیر گامهای بلندی برداشته شده است .
رشیدیان گفت: زمانی 400 هزار نظامی و 45 هزار مستشار آمریکایی در ایارن حضور داشتند و صنایع محدود با 35 هزار مستشار وجو داشت اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، ایران در تولیدات علمی، دانش بنیان و صنعتی به جایگاه خوبی رسیده است.
مجتمع خدمات پزشکی، آموزشی و تحقیقاتی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با هزینه 200 میلیارد ریال در نیشابور فعال شده است. نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
7505/3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.