علیرضا رشیدیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از حوزه های آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زلزله خیز بودن استان و همچنین گسترش طرح های زیربنایی و روبنایی نیاز به مهندسان متخصص را دو چندان می کند.
وی اظهار کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها ثروت و آورده بسیار برای کشور، استان و مهندسان به دنبال دارد.
وی گفت: حضور بیش از 30 هزار نفر مهندس دارای پروانه اشتغال و عضو سازمان نظام مهندسی مزیت بسیار خوبی برای این استان است که باید از آن استفاده کرد.
رشیدیان افزود: یکی از بخش هایی که در سالهای اخیر دچار رکود شده بود بخش مسکن است که از پارسال به رونق افتاده و نرخ بیکاری استان نیز در پایان شهریور ماه امسال به 10،1 درصد رسید که در مقایسه با فصل بهار کاهش داشته است و امیدواریم اشتغال این استان همچنان حرکت مستمر و جهشی داشته باشد.
در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی خراسان رضوی در مجموع 9 هزار و 274 نفر شرکت کردند که از این تعداد هفت هزار و 856 نفر در مشهد، 502 نفر در سبزوار، 543 نفر در تربت حیدریه و 373 نفر در نیشابور بودند.
شرکت کنندگان مزبور برای دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته های مهندسی معماری، مهندسی شهرسازی، مهندسی عمران، مهندسی تاسیسات مکانیکی، مهندسی تاسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک و شهرسازی این آزمون شرکت کردند.
سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی هم اکنون 36 هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی و 22 دفتر نمایندگی در شهرستانهای استان دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.