علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی افزود: در این راستا مقرر شده است برای حضور اعضای خانواده ها در فضاهای فرهنگی، ورزشی و اماکن عمومی این استان تخفیف های ویژه در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: این طرح تاکنون در برخی اماکن ورزشی استان اجرا شده و انتظار می رود مسئولان فرهنگی و هنری نیز در این زمینه وارد عمل شوند.
وی گفت: باید از تولیدکنندگان در شاخه های مختلف هنری و فرهنگی حمایت کرد، برای عرضه آثار آنان از طریق برگزاری نمایشگاه ها و ارائه گنجینه ها، ظرفیت سازی نمود و برای جذب و افزایش بهره وری آنها برنامه ریزی کرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که هر سال در ماه رمضان برگزار می شود، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای استفاده از تمام ظرفیت های هنری و فرهنگی در جهت بیان بهتر زیبایی های قرآن است.
وی اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نباید فقط محلی برای نمایش آثار قرآنی باشد، بلکه باید تولیدات فرهنگی و هنری مانند اجرای تئاتر، نمایش، شعرخوانی و دیگر آثار هنری با موضوع قرآنی در آن ارائه شود.
وی گفت: رمضان سال آینده نیز نمایشگاه قرآن و عترت از چهارم تا 12 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برپا می شود که می تواند ظرفیتی برای برگزاری بهتر و زیباتر و خدمت رسانی شایسته تر به جامعه قرآنی و دینی باشد.
رشیدیان همچنین با تاکید بر استفاده از فضاهای مناسب اجرای نمایش در شهرستان های استان به منظور رفع مشکل کمبود سالن تئاتر افزود: انجمن تئاتر استان باید در این زمینه ظرفیت های 75 شهر استان را بررسی کند.
وی اظهار کرد: انجمن های عضو شورای گفت و گوی دولت و اصحاب فرهنگ و هنر استان باید با شهرداری مشهد تعامل لازم را برقرار نموده و نیازهای خود را برای تامین فضا بیان کنند تا بتوان مشکل مربوط به کمبود فضا برای ارائه آثار هنری و فرهنگی در مشهد را حل کرد.
وی گفت: با شناسایی سالن های نمایش در شهرستان ها می توان هنرمندان تئاتر شهرستان را نیز فعال کرد و برای اجراهای دوره ای و انتخاب آثار خوب و ارزشمند در راستای حفاظت از اصالت و فرهنگ این مرز و بوم از آنان بهره گرفت.
رشیدیان افزود: نشست های گفت و گوی بخش خصوصی و دولت باید محفلی برای حضور فعالان همه شاخه های هنری باشد تا مشکلات آنان در حوزه های مربوط به اقتصاد، معیشت و هنر تبیین و دسته بندی شود و راهکارهای لازم برای حل آنها ارائه گردد.
وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت های استان در بخش ارائه تسهیلات ازدواج اظهار کرد: مشکلات مربوط به افزایش سن ازدواج هنرمندان با مشوق هایی که دولت در زمینه تسهیلات ازدواج و مسکن در نظر گرفته است، حل شدنی است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.