مدیرعامل سازمان فرهنگی_هنری شهرداری تبریز با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی است، گفت: باید به نسل جوان میدان دهیم، اگر امروز شهر تبریز رو به ترقی و آبادانی است به برکت همین فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان ‌شرقی، حسین آذرنیا در نشست خبری بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استانی، با تقدیر از نمایش‌های اجرا شده در تئاتر شهر تبریز، اظهار کرد: اجرای نمایش‌های فولکلور در تئاتر شهر تبریز مایه‌ی مباهات بوده و جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت به نمایش‌های فولکلور، افزود: ما این‌همه مفاخر و پشتوانه‌ی قوی فرهنگی و هنری داریم و باید به نمایش‌های فولکور ارج داده شود؛ مایه افتخار است که در شهر ما نمایش‌هایی چون آنایوردوم آذربایجان، سارای، پاشا و... روی صحنه می‌روند، باید به اینگونه موارد ارج داده و ترویج دهیم؛ در نمایش زینب پاشا نیز باید شاهد صف‌های طولانی مردم می‌بودیم اما این نمایش ارزشمند در کنج خلوتی اجرا شد! باید دست به دست هم دهیم و هر اثری که هویت ما را نشان می‌دهد، تبلیغ کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تئاتر شهر تبریز قدمتی بیش از ۱۰۰ ساله دارد، یادآور شد: شاید نسل جوان ما نشانی تئاتر شهر تبریز را هم ندانند! این موضوع برازنده‌ی یک شهر فرهنگی نیست، باید با اتحاد و همدلی در راستای فرهنگ و هنر شهرمان قدم برداریم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی_هنری شهرداری تبریز با اشاره به مشارکت شهرداری تبریز در بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استانی، افزود: اگر شهروندان دارای شعور و شور فرهنگی باشند در چنین شهری انجام فعالیت‌های مختلف از برنامه‌های عمرانی گرفته تا اجتماعی، به راحتی قابل اجرا خواهد بود.   وی با اشاره به نبود حمایت‌های دولتی در کارهای هنری، اظهار کرد: باید خودمان دست به دست هم داده و در این راستا قدم برداریم؛نمایش زینب پاشا توسط هنرمندان شهر تبریز ساخته شد، اما ننگ بر ما که نتوانستیم این نمایش فولکلور را در جامعه بشناسانیم، در حالی که نسل جوان "رابین هود" را که جایی در فرهنگ ما ندارد، می‌شناسد اما زینب پاشا را نه!
آذرنیا با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز در برخی جشنواره‌ها در مقام مشارکت کننده وارد عمل می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در هر اقدامی که در ارتباط با فرهنگ شهری و شهرنشینی است، مستقیما وارد عمل می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.