به گزارش خبرنگار ایرنا ، پخش کلیپی از وضعیت زندگی این زن و شوهر جوان با یک کودک خردسال در روزهای پایانی هفته پیش همچنین پای معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران را هم به این ماجرا باز کرد.
مرد این خانواده در کلیپ منتشر شده ادعا کرده که صاحبخانه بدون اطلاع دادن به او وسایل منزلش را از خانه بیرون ریخت و او مجبور شد به نقطه ای در حاشیه بوستان بهار نارنج پناه ببرد.
زن خانواده هم گفت که شوهرش بیکار است و گاهی با جمع آوری و فروش پسماندهای بازیافتی روزگار می گذرانند . این زن همچنین ادعا کرد که یک فرزندشان را به خاطر ناتوانی در نگهداری و تامین هزینه به بهزیستی سپرده اند.
** تحقیق در سطح استانداری
ساعاتی پس از انتشار این کلیپ ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار دستور تحقیق و بررسی موضوع و حل مشکل را صادر کرد که پس از انجام آن با همکاری فرمانداری بابل ، مشخص شد که زن و شوهر هر دو معتاد هستند.
در این بررسی همچنین مشخص شد صاحبخانه به خاطر اعتیاد این خانواده و اصرارشان بر رفت و آمد با افراد معتاد دیگر و تخلیه نکردن منزل با تذکرهای مکرر ، وسایل منزلشان را از خانه بیرون ریخت و آنان نیز چون سرپناه دیگری نداشتند ، به بوستان شهری پناه بردند.
فرماندار بابل روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : بعد از تحقیقات به عمل آمده متوجه شدیم که زن و مرد این خانواده هر دو معتاد به ماده مخدر ' کراک ' هستند ، کما این که در برخی از تحقیقات سابقه ای هم از فروش مواد مخدر نیز داشتند.
محمدتقی عباسپور افزود : ازدواج این مرد و زن جوان ، سومین ازدواج هر دو بوده و یک فرزند سه ساله از این ازدواج دارند که فاقد شناسنامه است .
وی گفت که زن این خانواده هم از شوهر دومش یک فرزند دارد که سرپرستی آن را بهزیستی بر عهده داشته است.
او افزود : بنا به گفته صاحب خانه ، این خانواده به علت اینکه بهای اجاره منزل را پرداخت نکردند و با افراد غیر هم موجه رفت و آمد می کردند ، عذر آنها را خواسته و از منزل بیرونشان کرده است .
** انتقال به گرمخانه شهرداری و خروج خودخواسته از آن
فرماندار بابل گفت : طبق گزارش های به عمل آمده ، این خانواده یکی از فرزندان خود را هم فروخته است.
وی افزود : به هر حال با اصرار، این خانواده به گرمخانه شهرداری بابل منتقل شدند تا تصمیمی برای آنها اتخاذ شود.
رئیس اداره بهزیستی بابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت : پیشنهاد شده که این مرد برای درمان اعتیاد به کمپ ستاد مبارزه با مواد مخدر قاجارخیل ساری و زن نیز به کمپی در بابل منتقل شود .
جعفر عمرانی افزود : برای تحقیقات بیشتر ، امروز شنبه اورژانس بهزیستی بابل به گرمخانه بابل اعزام و متوجه شد که این زن و مرد با رضایت شخصی از گرمخانه مرخص شده اند.
وی اظهار داشت : تیم اورژانس بابل هم اکنون به دنبال این خانواده است تا بتواند آنها را یافته و مشکلشان را حل کند.
خبرنگار ایرنا که پس از گفت و گو با رئیس اداره بهزیستی بابل به بوستان بهارنارنج مراجعه کرد ، نوشته است که این زن و شوهر تا حوالی ظهر امروز به این محل مراجعه نکرده اند.
یک کارشناس بهزیستی مازندران هم گفت که با توجه به سوابق و وضعیت زندگی این خانواده و اعتیاد شدیدشان به ماده مخدر کراک ، آنان نتوانستند در گرمخانه دوام بیاورند و از آنجا خارج شدند تا به مواد دسترسی پیدا کنند.
این کارشناس افزود : این دسته از معتادان بشدت از ترک کردن مواد مخدر هراس دارند و این احتمال وجود دارد که با توجه به شناسائی شدن در بابل ، به شهرهای دیگر مازندران یا استان های دیگر پناه ببرند.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.