محسن احمدی روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: اکنون 43 رشته مهارتی در 10کارگاه به هنرجویان به صورت مجزا برای برادران و خواهران آموزش داده می شود.
وی تصریح کرد: 6 دوره آموزش روستایی و عشایری شامل خیاطی و قالیبافی دو دوره آموزشی در فرخ آبادزیبادشت و 4 دوره آموزشی در جاده چالوس برگزارشد.
120 نفر دوره آموزش روستایی و عشایری گذراندند ،اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره آموزشی 18 هزار و 910 نفر ساعت آموزش مهارتی گذراندند.
احمدی افزود: کشت های گلخانه ای،باغبانی،آپارتمانی،گیاهان داروئی،زنبورعسل و شیلات از جمله دوره های آموزشی این مرکز است.
وی با بیان اینکه مرکز فرخ آباد زیبا دشت فردیس یک مرکز تخصصی برای آموزش مشاغل و حرف زراعی باغی و شیلات است، گفت: این مرکز از نظر تنوع حرف و دوره های آموزشی، تخصص و توانمندی مربیان، فضای آموزشی یکی از مراکزمنحصربه فرد مراکز آموزشی البرزاست.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه شهرستان فردیس گفت: برای دانش آموزان بالای 15 سال امکان استفاده از این دوره آموزشی برای آنها در این مرکز فراهم است.
احمدی افزود: روزانه 120 نفر در این مرکز دوره آموزش مهارتی در رشته های مختلف می بینند.
وی اظهار داشت: یکی از برنامه های این مرکز راه اندازی دوره های مربوط به کارآفرینی و گردشگری در فرهنگسرای فرخ آبادزیبادشت و شهرداری مشکین دشت است.
وی افزود: دوره های این آموزشی در فرهنگسرا حداقل 20 جلسه است که در پایان گواهی مهارت با کد بین المللی اعطاء می شود.
احمدی گفت: قراراست با همکاری صندوق کارآفرینی فردیس برای افرادی که دوره آموزشی را در این مرکز می گذرانند شرایط استفاده از تسهیلات برای آنها فراهم شود.
وی ادامه داد: اداره تعاون ،کار فردیس در خصوص تشکیل تعاونی توضیحاتی را برای افراد آموزش دیده بدهند و اداره بهزیستی کلاسهای پیشگیری از اسیب های اجتماعی،مهارتهای زندگی و ازدواج در این مرکز برگزار کند.
وی بیان داشت: شماری ازکارآموزان مرکز مهارت آموزی فردیس از استانهای همجوار به این مرکز مراجعه می کنند.
مرکز آموزش فنی وحرفه ای در زیبادشت شهرستان فردیس قرار دارد.
7413/خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.