به گزارش ایرنا، ابراهیم نیک نظر روز یکشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهرهمچنین اعلام کرد: تعداد ولادت‌های ثبت‌شده در طول سه‌ماهه اول امسال 645 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش نزدیک به 9 درصدی یافته و این واقعه‌ها از نظر جنسیت 51 درصد پسر و 49 درصد دختر هستند و از نظر محل سکونت 487 واقعه شهری و 158 واقعه روستایی است.
وی از ثبت 164 واقعه فوت طی سه‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان اهر خبرداد، افزود: در طول سه‌ماهه اول سال جاری 164 واقعه فوت در این شهرستان ثبت‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.38 درصد کاهش‌یافته و از این تعداد واقعه فوت 109 نفر در شهر و 55 نفر در روستاها اتفاق افتاده و از مجموع فوتی‌ها 98 نفر مرد و 66 نفر زن هستند.
نیک نظر بابیان اینکه میانگین سن ازدواج در این شهرستان برای مردان 27 سال و زنان 22 سال است، گفت: واقعه‌های ازدواج ثبت‌شده در این شهرستان 310 مورد شهری و 150 مورد روستایی هستند.
وی با اشاره به مصوبات جلسه قبلی شورای ثبت وقایع حیاتی، خاطرنشان کرد: در جلسه قبلی مقرر شده بود تا دستگاه‌های مسئول با هماهنگی امام جمعه اهر نسبت به ساماندهی و تجمیع گورستان‌های متروکه و غسالخانه‌ها اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی گورستان‌های متروکه از دغدغه‌های مسئولان ارشد و ثبت‌احوال است، افزود: مردم از اینکه در گورستان‌های نادرقوجا، بهرام آباد و دیزعلیش نباید اموات خود را دفن کنند اطلاع کافی ندارند و این مسئله برای مردم و ما مشکل به وجود آورده است در حالی که شهرداری اهر نباید گواهی دفن را صادر کند.
اهر با دارابودن 100٬641 نفر جمعیت (سال 1395 خورشیدی) چهارمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی پس از تبریز، مراغه و مرند و پنجمین شهر بزرگ استان پس از تبریز، مراغه، میانه و مرند محسوب می‌شود.
خبرنگار: رضا بالاگر** انتشار: پرویز انصاری
7225/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.