به گزارش ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب با اشاره به مشکلات کمبود آب طی سال های اخیر که مانع ایجاد و راه اندازی واحدهای گلخانه ای در شهرستان شده بود، از توسعه کشتارگاه صنعتی بناب، ایجاد واحدهای تولید پودر ضایعات، کشتارگاه و بسته بندی مرغ، واحد جمع آوری فضولات مرغداری و چندین واحد دیگر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در آینده نزدیک و همزمان با هفته دولت امسال خبر داد.
وی گفت: با بهره بردای از این واحدهای در حال اتمام، اشتغال زایی قابل توجهی را در شهرستان شاهد خواهیم بود.
وی در ادامه به مشکلات کوره خانه های آجرپزی شهرستان اشاره و اظهارکرد: با توجه به اینکه استفاده از مصالح ساختمانی به سمت مصالح ساختمانی صنعتی است، کوره های آجرپزی دیگر رفته رفته به سمت تعطیل شدن می روند و جا دارد مسئولان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز تأمین اجتماعی در جهت حل مشکل کارگران بیکار شده این واحدها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
فرج اللهی همچنین ضمن اعلام حمایت از سرمایه گذاران، از مسئولان دستگاه های مختلف شهرستان خواست سرمایه گذاران را درگیر مسائل دست و پا گیر ادارات نکنند و با حل مشکلات آن ها در زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بیشتر کمک کنند.
وی اظهارکرد: کسب رتبه برتر کشوری توسط استان آذربایجانه شرقی نشان داد سیاست هایی که در بحث سرمایه گذاری و رفع موانع تولید اتخاذ و اجرا شده در مسیر صحیح بوده است.
وی اعلام کرد: شهرستان بناب نیز به تبع استان این افتخار را دارد که هیچ واحد تولیدی در این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل نیست.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در این جلسه قدم های برداشته شده در جهت افزایش تولید و اشتغال در حوزه صنعت را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مثبت ارزیابی کرد و افزود: در راستای توسعه صنعت و ایجاد اشتغال پایدار سامانه بهین یاب آماده ثبت نام واحدهای تولیدی است.
سیروس زاهدی فر اعلام کرد: در این سامانه جهت تأمین منابع مالی سرمایه در گردش فعال شده است و واحدهایی که دارای پروانه بهره برداری هستند می توانند جهت اخذ وام در این سامانه ثبت نام کنند.
وی گفت: در سال 95 برای 26 واحد تولیدی و صنعتی شهرستان بناب افزون بر 217 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
شهردار بناب نیز در این جلسه از راه اندازی واحد تولید قطعات بتنی خبرداد و گفت: این طرح مراحل پایانی را می گذراند که با راه اندازی این واحد شهرداری بناب در خصوص تولید قطعات بتنی به خودکفایی خواهد رسید.
نادر داوودی اضافه کرد: در هفته آینده احداث گلخانه شهرداری بناب در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع کلنگ زنی خواهد شد که این طرح مکانیزه بوده و افزون بر 2 میلیارد و 800 میلیون ریال برای تکمیل آن هزینه خواهد شد.
وی اعلام کرد: محل دفن رباله های شهر برای راه اندازی این کارخانه در نظر گرفته شده است که امیدواریم نسبت به تأمین آب مورد نیاز این واحد اقدام شود.
شهردار بناب اظهارکرد: با راه اندازی این واحد ضمن اینکه مشکل پسماندهای شهری حل خواهد شد، در زمینه اشتغال زایی نیز اقدام بزرگی صورت خواهد گرفت.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.