به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در شورای اداری استان افزود:
نگاه ما این است که بر اساس ماموریت اصلی که توسط رهبری بر عهده ما گذاشته شد، احیای دریاچه ارومیه به عنوان موضوع زیست محیطی می تواند یکی از مراکز تولید اشتغال و صنایع کشاورزی باشد.
وی اظهار کرد: خوشحالیم که نعمت وحدت، همدلی، برادری و صمیمت در آذربایجان شرقی نصیب ماست و بر پایه آن کارهای ارزشمندی در سطح استان انجام شده است.
وی ادامه داد: در سال 1395 در بخش تولید و رونق اقتصادی اقدام های ارزشمندی در استان انجام گرفت و در سال جاری نیز استان پیشرو در اقتصاد مقاومتی شده ایم و تلاش می کنیم اقدامات خود را در حوزه اشتغال و تولید ادامه دهیم.
جبارزاده گفت: در استان امنیت، آسایش و احساس امنیت در مردم حاکم است و این امنیت در سایه تلاش همه نیروهای مسلح انتظامی و نظامی و اداره کل اطلاعات میسر شده است.
وی با اشاره به واقع شدن در هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار کرد: از همکاری شبانه روزی اداره کل اطلاعات که در همه زمینه ها به خصوص موضوعات اقتصادی ما را یاری کردند، تشکر می کنم.
دریاچه اُرومیه نام دریاچه‌ای در شمال غربی کشور ایران است. طبق تقسیمات کشوری ایران، این دریاچه میان دو استان آذربایجان غربی و استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
مساحت این دریاچه در تابستان 2015 در حدود شش هزار کیلومتر مربع بود که در ردیف بیست و پنجمین دریاچه بزرگ دنیا از نظر مساحت قرار می‌گیرد. دریاچهٔ ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچهٔ داخلی ایران و دومین دریاچهٔ بزرگ آب ‌شور دنیا است.
آب این دریاچه بسیار شور بوده و بیشتر از رودخانه‌های زرینه‌رود، سیمینه‌رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می‌شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.