به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی روز جمعه در دومین جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان بانه که با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد افزود: صنایع دستی و کشاورزی در بانه در سایه مبادلات مرزی به دست فراموشی سپرده شده که باید همگام با مبادلات مرزی، صنایع دستی و کشاورزی رونق پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: کاهش مسافران در بانه نسبت به سال های قبل تلنگری برای اقتصاد بانه است که باید به بخش های دیگر اقتصادی توجه شود.
وی اظهار کرد: در صورتی که بخش کشاورزی و صنایع دستی در بانه شکوفا نشود وضعیت آینده اقتصاد شهرستان را با تهدید مواجه می کند.
فلاحی افزایش 26 هزار نفری جمعیت شهرستان بانه را هم نامتعادل خواند و اضافه کرد: این افزایش جمعیت در شهر بانه بوده که ناشی از مهاجرت از روستاها و شهرهای اطراف است و آسیب های جدی برای بانه فراهم می کند.
وی گفت: تخریب اراضی کشاورزی که نتیجه ساخت و سازهای غیر مجاز است یکی از تهدیدات جدی زیست محیطی در بانه است که هم اکنون این ساخت و سازها کنترل می شود و تاکنون چندین واحد در حال احداث و بدون مجوز تخریب شده است.
فرماندار بانه ادامه داد: شال بافی آرمرده و بز مرغز از دیگر ظرفیت های مهم شهرستان بانه در حوزه تولید و اشتغال است.
وی بابیان اینکه طرح ساماندهی دفترچه های کولبری در دست اجرا است افزود: با کمک بخشداران، دهیاری های و با هماهنگی هنگ مرزی دفترچه های کولبری برای افرادی که در روستاهای 20 کیلومتری مرز زندگی می کنند صادر می شود.
وی گفت: واسطه های دفترچه کولبری هم حذف می شود و هزینه های ورود کالا را کاهش می دهیم.
فلاحی با اشاره به هماهنگی مدیران شهرستانی برای ساماندهی مرز سیرانبند خاطر نشان کرد: مرز سیرانبند مرز رسمی و ملی کشور است که باید بودجه استانی و کشوری به این مرز اختصاص داده شود و با بودجه های شهرستان این مرز ساماندهی نمی شود.
وی تاکید کرد: هم اکنون در شهرستان بانه نیاز به ایجاد صنایع کوچک داریم شهرک صنعتی هم ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری است که سرمایه گذاران باید در این شهرک سرمایه گذاری کنند و به منابع طبیعی تعرض نکنند.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
IRNSANDAJ@
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.