محمد ابراهیم افشاری روز دوشنبه در مراسم اعلام رسمی فیروزه به عنوان شهر عاری از کالای قاچاق افزود: تا سال 92 در حوزه واردات و قاچاق روند افزایشی داشتیم اما در این سال با آغاز کار دولت یازدهم و ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکلیف دستگاهها روشن شد و پس از آن با برنامه ریزی در این بخش شاهد روند کاهشی این معضل بودیم.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر 2 پایه اصلی تولید و صادرات بنا شده اظهار کرد: مبارزه با قاچاق در 10 سال پیش از اجرای این قانون به دلیل سازمان یافتن عوامل داخلی و خارجی کار سختی بود اما با برنامه ریزی در حوزه پیشگیری این امر محقق شد و اینک در حمایت از تولیدات داخلی باید آن را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه طرح شهر عاری از کالای قاچاق به پیشنهاد فرماندار فیروزه از مهرماه 95 به مرحله اجرا درآمد گفت: طی بازدید های انجام شده عرضه کالای قاچاق در شهرستان فیروزه به کمترین حد رسیده و از این شهرستان به صورت آزمایشی برای گسترش آن به کل استان الگوبرداری می شود.

* تولیدات داخلی به دلیل باورهای غلط اجتماعی با اقبال عمومی مواجه نمی شوند
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی افزود: سالهاست که به ما تلقین شده کالای ایرانی به درد نمی خورد ولی باید بدانیم تولید داخلی منبع تولید ثروت و رفع بیکاری و تقویت کننده اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: امروز بسیاری از کالاهای ما صاحب جایگاه جهانی شده اند ولی در داخل کشور به دلیل باور غلط اجتماعی با اقبال عمومی مواجه نمی شوند.
وی با اشاره به یک نمونه از تولیدات پوشاک شهرستان فیروزه گفت: همین تولیدات در شهر کیش با نشان ترک به قیمت یک میلیون و 600 هزار ریال و پس از رسیدن به تهران به قیمت 2 میلیون و پانصد هزار ریال فروخته می شود در حالی که قیمت آن در شهرستان فیروزه 900 هزار ریال است.
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مبارزه با قاچاق کالا جز با تعامل و هماهنگی همه دستگاهها و سازمانها میسر نیست و در این راستا قرارگاه مقابله با کالای قاچاق و ارز در شهر های مهم استانها راه اندازی شده است.
سرهنگ بهرام خسروی با بیان اینکه قاچاق علاوه بر خسارتهای اقتصادی ضریب نا امنی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد افزود: در این حوزه اولویت اول مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی، تجهیزات دریافت از ماهواره و اسلحه و مهمات است و اولویت دوم کالاهایی نظیر اقلام آرایشی و بهداشتی، دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل های پزشکی است که سلامت مردم را به خطر می اندازد.
وی اظهار کرد: اولویت سوم مبارزه با کالاهای قاچاق کالاهایی مانند پتو، سنگهای قیمتی و نقره است که در استان ظرفیت تولید آنها وجود دارد و اولویت بعدی شناسایی و انهدام باندهای قاچاق است.
وی گفت: برای اینکه این طرح تدام و موفقیت داشته باشد باید قبل از عملیات اجرایی به اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و پیشگیری بپردازیم و با توجه به اینکه شهرستان فیروزه به عنوان یک شهرستان عاری از کالای قاچاق معرفی شده امیدواریم این طرح به سایر شهرستانها نیز گسترش یابد.
فرماندار فیروزه هم در این مراسم گفت: مبارزه با قاچاق کالا در دولت تدبیر و امید یک مبارزه جدی و همه جانبه بود.
محمدحسین صالحی افزود: برای کسب توفیقات بیشتر در این بخش نیازمند تجمیع ظرفیتها و همکاری همه سازمانها هستیم و در این راستا باید فرهنگسازی نمود و فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را تقویت کرد.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.