به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی امشب در نخستین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 96 که با حضور مسئولان استان در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: موفقیت کارگروه‌های این کمیسیون در سال گذشته حاصل همکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی همه اعضا بوده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: طبیعتاً مسائل صادرات، واردات و بحث قاچاق کالا و ارز هم به شعار سال ارتباط پیدا می‌کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام را تعیین می‌کند اما بنده معتقد هستم گاهی اوقات ایشان بنا به شرایط وارد جزئیات می‌شوند تا بیشتر به آن حوزه‌ها توجه شود.

وی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست‌های کلی نظام تلقی می‌شود و این سیاست‌ها طبیعتاً تبدیل به مقررات، دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌ها شده و همه منویات ایشان باید اجرا شود.

زاهدی افزود: باید با باندهای کلان و سازمان یافته قاچاق کالا و ارز مقابله و مواردی که مستقیماً با سلامت مردم ارتباط دارند و اقتصاد کشور را مورد تهاجم قرار می‌دهند برخورد جدی شود.

وی اظهار کرد: باید تفکیکی بین قاچاق سازمان یافته و افرادی که برای تأمین امرار معاش روزمره خود انجام می‌دهند مدنظر و در برخوردهایمان به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

استاندار کردستان گفت: امسال باید در حوزه «تولید و اشتغال» کارهای جدی در کشور صورت بگیرد چراکه بحث قاچاق ارتباط مستقیمی با مسأله تولید و اشتغال، کیفیت و تفاوت قیمت کالاها در دو طرف مرز دارد.

وی گفت: امسال جلسات کمیسیون را با حضور رئیس کارگرو‌ها تشکیل می‌دهیم و مصوبات جلسات را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در برخی موارد کیفیت کالاهای خارجی نسبت به کیفیت کالاهای داخلی برتری دارد و باید به ارتقای کیفیت کالای داخلی بیشتر توجه کنیم تا کم‌کم جایگزینی صورت بگیرد و مردم بیشتر به خرید کالاهای داخلی تمایل داشته باشند.

وی گفت: یکی از مسائلی که امسال باید به آن بپردازیم طرح ساماندهی مواصلات مرزی است تا سروسامان بهتری به بحث مبادلات مرزی داده شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621799
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.