به گزارش ایرنا،علیرضا یونسی رستمی دوشنبه درنخستین نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران در سال 96 درساری افزود :میزان کشفیات کالاهای قاچاق درسال 95 درمقایسه با مدت مشابه قبل از آن حدود 10 درصد بیشتر شده است.
وی اضافه کرد : با وجود افزایش ارزش ریالی حدود 10 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق درمازندران تعداد پرونده ها حدود 36 درصد کمتر شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران دلیل کاهش پرونده را متمرکز شدن دستگاه های نظارتی در برخورد با قاچاقچیان و باندهای بزرگ قاچاق کالا و ارز اعلام کرد.
یونسی اظهارداشت : در دولت تدبیر و امید با برنامه مدونی که برای برخورد با قاچاق کالا و ارز در کشور تدوین شد، آمار قاچاق کاهش یافته و باید این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.
وی عملیاتی کردن ممنوعیت ورود کالاهای تولیدی که مشابه آن در استان تولید می شود را از طرح های پیشنهادی برای اجرا در مازندران دانست و گفت که در سال گذشته این برنامه برای برنج محلی استان اجرایی شد و با ممنوع شدن برنج خارجی در مازندران، قیمت این محصول راهبردی افزایش یافت و رضایت کشاورزان را به دنبال داشت.
به گفته یونسی طرح ممنوعیت ورود برنج خارجی به مازندران از زمان شروع تا پایان برداشت را از دیگر برنامه های مهم مبارزه با قاچاق در این استان در سال جاری اعلام کرد.
دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران برخورد با باندهای بزرگ قاچاق کالا و ارز را برنامه های مهم این استان در سال جاری اعلام کرد.
علی پیرفلک گفت که با اجرای این طرح در سال گذشته آمار پرونده های ورود کالای قاچاق به دستگاه های نظارتی برای برخورد قانونی حدود 36 درصد کم شد.
وی تعداد پرونده های قاچاق کالا وارز را در مازندران برای سال 95 حدود 2 هزار و 233 فقره اعلام کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران کاهش ورود کالای قاچاق به کشور را یکی از راهکارهای اصلی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در کشور اعلام کرد.
عبدالله مهاجر گفت که در دولت تدبیر و امید در ارتباط با قاچاق کالا و ارز برخورد خوبی انجام شد و این برنامه باعث کاهش ورود کالای قاچاق به کشور شده است.
وی اضافه کرد : ما برای رونق تولید داخل و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیاز به جلوگیری از قاچاق کالا و برخورد شدید با این معضل اقتصادی داریم.
خبرنگار : حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.