محمد بشیری زاده روز سه شنبه در کار گروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، افزود: حمایت از بخش تولید و تقویت این عرصه یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با قاچاق کالاست.
وی عنوان کرد: باید با تقویت پایه های تولید داخلی از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود تا ضمن ایجاد اشتغالزایی و کمک به اقتصاد ملی موجب تحقق اقتصاد مقاومتی شود.
وی یادآور شد: قاچاق کالا پدیده ای نامیمون و یکی از آفت های اقتصادی است که مبارزه با آن باعث تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب می شود.
وی از راه اندازی کارخانه سیمان باقران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارخانه برای 2 هزار و 500 نفر در شهرستان شغل ایجاد می شود.
وی با تاکید بر راه اندازی بازارچه گلورده شهرستان، افزود: راه اندازی این بازارچه در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه نقش موثری دارد.
وی با بیان اینکه باید جابجایی هرگونه دام و طیور در شهرستان با مجوز دامپزشکی انجام شود، گفت: با توجه به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید از جابجایی بدون مجوز محموله های مرغ و پرندگان جلوگیری شود و بازرسی ها با دقت بیشتری انجام شود.
به گزارش ایرنا، بشیری زاده عنوان کرد: در شهرستان تعداد زیادی ساختمان مرغداری خالی وجود دارد، باید این مکان های خالی شناسایی و پلمپ شود تا مورد سوء استفاده قاچاقچیان مواد مخدر و کالا قرار نگیرد.
وی بیان کرد: باید از قاچاق پیاز زعفران در شهرستان جلوگیری شود، در چند سال گذشته قاچاق پیاز زغفران به افغانستان باعث شده تا در این کشو زعفرانی با کیفیت بالاتر از خراسان جنوبی تولید شود.
وی با اشاره به آزاد شدن واردات دام از مرزهای شرقی کشور، گفت: این واردات به درخواست دامداران و عشایر صورت گرفته است و از آنجایی که قیمت گوشت روند افزایشی دارد این اقدام مانع شوک قیمتی این فرآورده در ایام نوروز خواهد شد.
به گفته وی در سال جاری کشف خوبی در زمینه مواد مخدر داشتم که نشان از تلاش کارکنان نیروی انتظامی شهرستان دارد.
وی ادامه داد: باید گشت های نظارتی نیروی انتظامی در جاده های شهرستان در ایام نوروز افزایش یابد تا از وقوع هرگونه اقدام خلافی جلوگیری شود.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.