سجاد سعیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بر اساس گزارش های واصله از پلیس مبنی بر کشف و توقیف 160 دستگاه چرخ خیاطی، 716 تخته پتو و 210 حلب زیتون خارجی،پرونده های مربوطه در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی دلیجان تشکیل شد.
وی اظهارکرد: با سپری شدن تشریفات قانونی و قضایی لازم بر حسب اعلام گمرکات استان مرکزی مبنی بر قاچاق بودن کالاهای توقیفی علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت، حاملان کالاها به پرداخت جزای نقدی در حق دولت و مصادره وسیله نقلیه نیمه سنگین محکوم شدند.
رئیس اجرای احکام کیفری دلیجان گفت: شهرستان دلیجان در ضبط و مصادره وسیله حمل کالای قاچاق در جایگاه اول استان مرکزی قرار دارد به طوری که بیشترین وسیله نقلیه حمل کالای قاچاق از ابتدای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی دلیجان ضبط و مصادره شده است.
سعیدی افزود: اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 93 شروع شده و تاکنون بیش از 20 وسیله نقلیه سبک، سنگین و نیمه سنگین در این شهرستان ضبط و مصادره شده است.
وی اضافه کرد: در صورتی که علم و اطلاع مالک وسیله نقلیه در شعبه در خصوص حمل کالای قاچاق محرز نشده باشد با ارزیابی خودرو توسط کارشناس رسمی ارزش آن به جریمه ارتکاب حامل کالای قاچاق که همان راننده بوده قانونی افزوده می شود.
سعیدی یادآور شد: قاچاقچیان کالا و ارز در طول امسال در این شهرستان حدود 20 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر راه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز واقع شده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.