حسین اسماعیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشریفات قانونی واگذاری 10 هزار میلیارد ریال پروژه دیگر در این بخش نیز در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: پروژه های فاضلاب هزینه بسیار دارند و تاکید دولت و وزارت نیرو بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای این پروژه هاست.
وی با بیان اینکه امکان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این بخش وجود دارد، گفت: قدمت برخی پروژه های فاضلاب در این استان حدود 30 سال و متوسط پیشرفت فیزیکی آنها حدود 60 درصد است.
اسماعیلیان افزود: هم اکنون شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، گناباد، تایباد، تربت جام، قوچان، طرقبه شاندیز و گلبهار در حال اجراست و حدود 190 هزار مشترک نیز به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شده اند.
وی اظهار کرد: تا 25 سال قبل هیچ شهری در این استان از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار نبود ولی هم اکنون در 11 شهر شبکه فاضلاب و تصفیه خانه مدرن در حال اجرا و در هفت شهر در حال بهره برداری است.
وی گفت: هم اکنون 30 درصد شهرهای استان از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردارند.
ماموریت شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی آبرسانی به 73 شهر این استان به جز کلانشهر مشهد است.
یک میلیون و 800 هزار نفر در قالب حدود 700 هزار مشترک آب، زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و آب مورد نیاز برای این جمعیت از 463 حلقه چاه، چشمه و قنات تامین می شود.
حدود 30 درصد جمعیت زیرپوشش این شرکت از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردارند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.