احمد هجرانفر روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 5حلقه چاه آب باید در شهرستان قزوین و 5حلقه چاه آب در شهر محمدیه و شهرک مهرگان حفر شود.
وی اظهار کرد: برای حفرچاههای آب در شهر قزوین نیازمند 30میلیارد ریال و برای حفر چاه آب در محمدیه و مهرگان نیازمند 80 میلیارد ریال اعتبار هستیم.
وی بیان کرد: برای تامین آب شرب شهرهای استان در سال های آینده و اجرای طرح های توسعه و رفع نواقص هدر رفت آب به 190میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا علاوه بر حفر چاههای جدید و انتقال آب به مناطق بحرانی و اجرای شبکه های فاضلاب شهری، همه نیازهای استان را تامین کنیم .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین افزود: در 24شهر در این استان مشکل آب نداریم اما در آبیک،مهرگان و محمدیه نیازمند برنامه ریزی و اجرای طرح های جدید هستیم تا در آینده دچار مشکل نشویم .
هجرانفر افزود: در سال های اخیر، با افزایش هفت درصدی جمعیت شهری حجم تولید آب به 78میلیون متر مکعب رسیده و میزان مصرف نیز با افزایش چهار درصدی روبرو است .
وی اضافه کرد: تعداد چاههای آب استان قزوین از 127حلقه در سال 91 به 156حلقه در سال گذشته رسیده و در این مدت 23حلقه چاه جدید حفر شده تا نیازهای آبی استان را تا حدودی تامین کند.
به گفته وی همچنین طول شبکه و خط انتقال آب با شش درصد رشد به دو هزارو 145کیلومتر رسیده و این شرکت با برنامه ریزی اصولی و کارشناسی توانسته در کاهش هدر رفت آب نیز رتبه سوم را کسب کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قزوین میزان هدر رفت آب شبکه در کشور را 24درصد و در استان قزوین 18.4درصد اعلام کرد و گفت : با سرمایه گذاری و همکاری بخش خصوصی قادر هستیم این میزان را نیز کاهش دهیم .
هجرانفر یادآور شد: ظرفیت مخازن آبی استان 242 هزار مترمکعب بوده که در حال حاضر به 272 هزار مترمکعب افزایش یافته که بیش از 150میلیارد ریال سرمایه گذاری در اجرای طرح ها صورت گرفته است.
26 شهر با جمعیتی بالغ بر 952 هزار نفر تحت پوشش شرکت آبفا قزوین هستند.
7390** 6012 خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده :علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.