محمد عرفانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نقاط حادثه خیز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اعلام و قول مساعد برای نصب تابلوی هشدار در این نقاط تا پایان سال 1397 داده شده است.
وی بدون ذکر تلفات وحوش و گونه های جانوری در تصادفات جاده ای ادامه داد: تصادف خودروها با وحوش به خصوص گوشتخواران و گربه سانان به دلیل شبزی بودن و فعالیت و شکار آنان به صورت شبانه در این نقاط موجب مرگ این گونه های ارزشمند می شود.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: 64 درصد مرگ و میر گوشتخواران و پستانداران بزرگ جثه بر اثر حوادث جاده ای است. 52 درصد تلفات یوزپلنگ و 25 درصد تلفات پلنگ در ایران بر اثر همین حوادث رخ می دهد.
خراسان رضوی دارای 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکارممنوع است. 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در این استان زیست می کنند. گونه های شاخص حیات وحش در خراسان رضوی شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.