سرهنگ هادی امیدوار روز دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز طرح راهداری زمستانی در جمع خبرنگاران افزود: این استان از نظر سایر زیر ساختهای راه شرایط مناسب دارد و از طرفی آزاد راه چناران - مشهد نیز در دست ساخت و آزاد راه مشهد - نیشابور هم در دست مطالعه است.
وی عملکرد پلیس راه استان در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یک سوم کاهش تلفات جاده ای کشور طی سال گذشته مربوط به استان خراسان رضوی بود و این روند همچنان ادامه دارد به گونه ای که تلفات ناشی از تصادفات جاده ای هفت ماه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال 1.5 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: سالانه بیش از 25 میلیون تردد در جاده های استان انجام می شود و حدود 6 هزار تصادف دارای کروکی در این جاده ها روی می دهد که نشان دهنده نسبت اندک تعداد تصادفات به تعداد ترددها در استان است.
فرمانده پلیس راه خراسان رضوی علت اصلی تصادفات در جاده های این استان را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده دانست و گفت: برخورد با رانندگان پر خطر و حادثه ساز که امنیت مردم را در جاده ها به خطر می اندازند در دستور کار مشترک پلیس راه و دادستانی این استان قرار گرفته است.
وی همچنین از تحلیل حدود 25 هزار تصادف جاده ای دارای کروکی طی چهار سال گذشته این استان خبر داد و افزود: با تعیین نقاط تصادف و بررسی و آنالیز آنها در سامانه اطلاعات جغرافیایی یا جی.آی.اس، 147 نقطه پر تصادف در جاده های استان استخراج شد.
وی اظهار کرد: از این تعداد 60 محل با اولویت نخست تشخیص داده شد که تاکنون با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، 20 محل، اصلاح مسیر یا آشکارسازی شده و برای40 نقطه باقی مانده نیز نصب بنر و اقدامات هشدار دهنده انجام شده است.
استان خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.
این استان با 2 آزاد راه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع 112 کیلومتر مسیر آزاد راهی دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.