سرهنگ محمود خلوصی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت پلیس راه بر راههای روستایی بر اساس تعریفی است که سالهای قبل ارائه شده و نیازمند به روز رسانی است.
وی اظهار کرد: با توجه به طول بسیار این راه ها، ترافیک متفاوت آنها و محدودیت امکانات پلیس راه، آن دسته از جاده های روستایی که از ترافیک زیاد و قابل توجه برخوردارند، تحت نظارت بیشتر این نیرو می باشد.
وی گفت: به دلیل ارتقای راههای خاکی روستایی به آسفالته، اغلب شاهد افزایش تصادفات در این راهها هستیم که آگاهی بخشی و اقدامات فرهنگی در این زمینه احساس می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: افزایش سرعت علت اصلی تصادفات در مسیرهای روستایی است که آسفالت شدن آنها موجب افزایش حوادث و تلفات رانندگی در این مسیرها شده است.
علیرضا خجسته افزود: علاوه بر آن مسائل فرهنگی و رعایت نکردن سرعت مناسب و متناسب با وضعیت جاده از دیگر عوامل بروز تصادفات در جاده های روستایی است.
وی اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان راههای تازه ساز یا جاده خاکی آسفالت شده را از نظر رعایت نکات ایمنی و وجود علائم هشدار دهنده و رانندگی مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که با استانداردها و آئین نامه های ایمنی جاده مطابقت نداشته باشد، آن را تحویل نمی گیرد از این رو علت عمده حوادث رانندگی در این راهها، عدم رعایت مقررات است و راههای تازه ساز مشکلی ندارد.
وی همچنین کمبود کنترل پلیس در این راهها را از دیگر دلایل بروز تصادفات دانست و خواستار نظارت بیشتر پلیس راه بر راههای روستایی شد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.
سالانه بیش از 25 میلیون تردد در جاده های استان انجام می شود و حدود 6 هزار تصادف دارای کروکی در این جاده ها روی می دهد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.