حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: ملت ایران با قدرت، شور، نشاط و انگیزه در این مسیر باقی خواهند ماند.
وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم اظهار کرد: مورد خطاب قرار دادن مردم ایران به عنوان ملت رشید، وفادار، با بصیرت، با همت و زمان شناس از سوی معظم له، گویای این حقیقت است که مردم ایران به درجه ای از رشد و تکامل رسیده اند که شایسته اینگونه صفت ها هستند.
وی گفت: این تکامل دلایل متعدد دارد که از آن جمله می توان به تفکر شیعی در مردم ایران اشاره کرد.
امام جمعه موقت مشهد افزود: تفکر شیعی متکی به عقل و منطق است و دارای رهبران بی نظیر بوده است.
وی اظهار کرد: وجود جاذبه های فراوان در امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و دلسوزی آنان، اعتماد مردم به نظام و تفکیک قائل شدن میان نظام و مسئولان، پاسداری از خون 300 هزار شهید و عشق به وطن از مهمترین عوامل تکامل و رشد ملت ایران است.
وی با بیان اینکه ملت ایران به این مرحله رسیده اند که اگر مسئولی به هر دلیل از نظام جدا شود، دیگر او را نمی پذیرند و قبول ندارند، گفت: این به معنای اعتماد مردم به نظام و رسیدن به این حقیقت است که مردم نظام اسلامی را مقبول و مورد تائید می دانند.
حجت الاسلام فرزانه با بیان اینکه دشمن و مشکلات 2 مسئله در برابر مردم است افزود: دشمن مجموعی از استکبار آمریکایی، صهیونیسم خون آشام، خر پول آل سعود، منافقان ذلیل و سرمایه داران خون آشام غربی است که ملت ایران در سال 57دست آنان را از این کشور کوتاه کرد اما هنوز هم توطئه ها و تلاشهایشان برای بازگشت به این خاک ادامه دارد.
وی اظهار کرد: هر چه زمان می گذرد، ملت ایران قوی تر و دشمن ضعیف تر شده و خشم دشمن نیز از ضعفش ناشی می شود.
وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات فراروی مردم گفت: این مشکلات باید با مدیریت و برنامه ریزی حل و رفع شود.
وی افزود: برخی از این مشکلات ناشی از عملکرد مسئولان امروز، دیروز و روزهای گذشته است و نباید تقصیر را به گردن همدیگر انداخت.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.