به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد افزود: تنها ائتلافی که با جدیت با داعش مواجه کرده ائتلاف ایران، روسیه و سوریه بوده است.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری روسیه به ایران و دیدار وی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: پوتین احترام و علاقه فوق العاده ای برای مقام معظم رهبری قائل است و ایشان را مسیح زمانه تعبیر می کند.
وی افزود: این نگاه نشانه عمق و استحکام روابط گرم و صمیمانه راهبردی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در منطقه است.

** پیاده روی اربعین، اجتماع آزادگان دنیا از 60 کشور دنیا
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه گفت: پیاده روی اربعین حسینی اعتلای حرکت حضرت زینب(س) در حفظ و نگهداری نهضت امام حسین(ع) است.
وی افزود: میلیون ها انسان از بیش از 60 کشور دنیا با وجه اشتراک عشق امام حسین(ع) در کربلا جمع شده اند.
وی اظهار کرد: این اجتماع نماد قدرت و وحدت پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری منظره بسیار با شکوهی از همایش پیروان عصمت و طهارت است.
آیت الله میرعمادی فرهنگ اهل بیت را فرهنگ وحدت و اقتدار، مهربانی و سخاوت دانست و گفت: امروز پیاده روی اربعین اقتدار امت اسلامی در برابر یزیدیان زمان است.
وی افزود: فضل و سخاوت مردم در پذیرایی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) فضلیت و ارزش است و باید در جامعه ترویج و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به نقش لرستان در پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: حضور جوانان غیور این سرزمین و مردم ولایتمدار در پیاده روی و موکب های متعدد استان در عراق نشانه عشق و ارادت مردم ولایتمدار استان به اهل بیت عصمت و طهارت است.
به گفته وی بیش از 300 خادم از لرستان در عراق مشغول خدمت هستند و به گفته مسئولان ستاد اربعین کشور و زائران خدمت رسانی موکب های لرستان مطلوب است.
وی به شهادت هشت مرزبان جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست ها اشاره و شهادت محمد حسین زاده زارعی اهل کوهدشت لرستان را تبریک و تسلیت گفت.

** داعش به دست ایران و روسیه در حال نابودی است
آیت الله میرعمادی اظهار کرد: برخی از کشورها برای بی ثبات کردن منطقه و جلوگیری از نفوذ مقاومت اسلامی نقشه کشیدند و امید به داعش داشتند ولی اکنون این گروه تروریستی تکفیری به وسیله ایران و روسیه در معرض زوال و نابودی قرار دارد.
وی افزود: برای پسا داعش برنامه ای برای توطئه استقلال اقلیم کردستان را رقم زدند که با یک سفر سردار سلیمانی به اقلیم کردستان خنثی شد.
به گفته آیت الله میرعمادی عربستان سعودی و آمریکا به دنبال جلوگیری از نفوذ مقاومت اسلامی هستند اما باید بدانند هر توطئه و نقشه ای که برای منطقه بکشند به نفع مقاومت و باعث شکست خودشان خواهد شد.
امام جمعه خرم آباد افزود: چند جوان خام و ناپخته حاکم بر عربستان چه جایگاهی دارند که در مقابل ملت ایران عرض اندام کنند و اگر آنان مرد میدان بودند در برابر اسرائیل می ایستادند.
وی با بیان اینکه هرگونه نوکری برای آمریکا به ضرر امت اسلامی است، گفت: تشدید بمباران یمن و بستن مرزها نشانه استیصال ال سعود است و به طور قطع تداوم این تحرکات آل سعود به شکست آنان منتهی خواهد.
7274/3022
خبرنگار:مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.