به گزارش ایرنا محمدباقر لاریجانی روز پنجشنبه در همایش روسا و معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 9 کشور در مشهد افزود: هم اینک تمام اختیاراتی که به دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای بین المللی سازی داده شده به دیگر دانشگاههای علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور نیز داده شده است.
وی بیان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی باید در توسعه و افزایش جذب دانشجویان خارجی تلاش کنند.
وی دربخشی از سخنانش با اشاره به اهمیت خصوصی سازی در دانشگاهها خاطرنشان کرد: دانشگاهها باید کمک کنند تا با دیپلماسی روشن به سمت خصوصی سازی دانشگاههای علوم پزشکی کشور حرکت کنیم .
لاریجانی در ادامه سرمایه گذاری بر روی آموزش های مهارتی و حرفه ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: آموزش نیروی انسانی باید بر اساس نیازها در حوزه علوم پزشکی صورت گیرد و مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی برنامه پنج ساله خود را در این زمینه ارائه کنند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، با بیان اینکه ظرفیت برگزاری امتحانات الکترونیکی در حوزه علوم پزشکی در سطح کشور بالاست، افزود: هم اکنون 32 آزمون در حوزه علوم پزشکی برگزار می شود که به طور مثال سالانه 70 هزار نفر در حوزه کارشناسی رشته های علوم پزشکی و 16 هزار نفر در حوزه دستیاری پزشکی شرکت می کنند .
وی خاطر نشان کرد: بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای برگزاری آزمون های الکترونیکی مورد تاکید است.
همایش یک روزه روسا و معاونان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی منطقه 9 کشور با حضور افزون بر 70 نفر از مسئولان این حوزه از استان های شمال و شرق کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.