به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، پنجشنبه در آیین تجلیل از خیران نخبه پرور استان فارس در شیراز افزود: یکی از روش های ایجاد امید در جامعه، بهبود وضعیت اقتصادی است و از جمله راههای تحقق آن حمایت از پژوهشگران حوزه تولید علم و فناوری و کاربردی کردن دستاوردهای آن با ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.
وی، انتخاب استان فارس به عنوان استان نخست در حوزه پژوهش را ناشی از مرکزیت علمی، ادبی، فرهنگی و تاریخی این استان دانست و بیان داشت: باید زمینه و شرایط تحقیق، پژوهش و ایده پردازی در زمینه های مختلف علمی بیش از گذشته در این استان مهیا شود.
تبادار، از نیروی انسانی نخبه به عنوان سرمایه ای بزرگ برای هر کشور نام برد و گفت: پیشرفت هر جامعه ای بر مبنای پرورش نیروهای انسانی به ویژه نیروهای نخبه و استعدادهای برتر است.
استاندار فارس افزود: وجود 160مرکز آموزش عالی در استان فارس، وجود چند هزار استاد و دانشجوی ممتاز در دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی و سایر مراکز علم و فناوری این استان و همچنین بهره مندی این منطقه از خیران نخبه پرور، زمینه مناسبی برای پیشرفت روز افزون فارس فراهم کرده است.
تبادار ادامه داد: فعالیت خیران نخبه پرور فراتر از امری خیر و سخاوتمندانه، اقدامی فرهنگی و موثر در جامعه قلمداد می شود.
استاندار فارس، از خیران نخبه پرور به عنوان اندیشمندانی بزرگ یاد کرد و گفت: کار ارزشمند آنان نمادی از عشق و ایثار است زیرا این خیران با نوعدوستی، سخاوت و به منصه ظهور رساندن کرامت، در پیشرفت کشور و تعالی آینده این مرز و بوم و فرزندان آن نقش سازنده و تاثیر گذاری دارند.
در ادامه این آیین از شماری از خیران، پژوهشگران و مسئولان اجرایی مجمع خیرین نخبه پرور فارس با اهدای لوح تجلیل شد.
9873 /6118
خبرنگار: محمد امین افشار پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.