دکتر محسن عظیمی نژاد روز جمعه در نشست مجمع خیرین سلامت نیشابور در سالن جلسات بیمارستان 22 بهمن این موفقیت را مرهون ایجاد زیرساختهای لازم در این بخش دانست و افزود: ایجاد مرکز تحقیقات و مطالعات کوهورت سلامت سالمندی نیشابور در این موفقیت نقش مهمی داشته است.
وی با اشاره به افزایش شمار رشته های دانشکده علوم پزشکی نیشابور به 10 رشته گفت: ساخت ساختمان پیراپزشکی نیشابور از سال 93 در مساحت 6 هزار و 300 متر آغاز شد که تا کنون بدون ردیف بودجه و اعتباری 50 میلیارد ریالی از محل منابع داخلی در حال اتمام است و 20 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
وی اظهار کرد: ساخت بیمارستان 175 تختخوابی نیشابور نیز 20 درصد پیش رفته که به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت کندی دارد و در لایحه بودجه امسال تنها 10 میلیارد ریال اعتبار برای آن منظور شده است.
وی تاکید کرد: زیرساختهای لازم برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه وجود دارد و سال 95 در رتبه بندی تحقیقاتی وزارت بهداشت در بین 55 مرکز آموزشی، نیشابور در رتبه 25 قرار گرفت که نشان می دهد در تولید علم رو به پیشرفت هستیم.
عظیمی نژاد با اشاره به طرح خیریه هزار نیشابوری گفت: به بهانه تکمیل بخش آنژیوپلاستی بیمارستان 22 بهمن طرح هزار نیشابوری را رونمایی کردیم که کسر اعتبار مورد نیاز طرح از این طریق تامین شد و به عنوان‌نمادی ماندگار در نیشابور خواهد بود.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح هزار نیشابوری فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم در بخشهای مختلف مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و غیره از توانایی همه خیران و مردم خیرخواه استفاده کنیم.
هاجر چنارانی افزود: این طرح راه را برای همه کسانی که می خواهند سهمی در امور خیر داشته باشند با هر میزان توانایی مالی باز کرده که باید از آن نهایت بهره و استفاده را ببریم.
حمید گرمابی دیگر نماینده نیشابور در مجلس نیز گفت: در قالب طرح هزار نیشابوری اتحاد مردم نیشابور به نمایش گذاشته می شود و سرمایه گذاری عظیمی است که بسیار ارزشمند است.
وی افزود: نیشابور در زمینه برانگیختن مشارکت خیرین یکی از بهترین شهرستان ها در کشور است و هرجا که دولت کم گذاشته خیرین آن را جبران می کنند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
9869/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.