کارگردان این مستند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مستند دوران کودکی، جوانی و میانسالی و فعالیت های این عالم در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی به تصویر کشیده می شود.
رامین اصغری ادامه داد: فایل های صوتی و دوره های مختلف زندگی این عالم برجسته همچون تحصیل در حوزه علمیه و سایر فعالیت های موثر ایشان نیز در این مستند بازسازی می شود.
به گفته وی بخشی از این مستند به مصاحبه با شخصیت ها و رجال سیاسی و دینی استانی و ملی اختصاص می یابد و حجت همتی تصویربرداری آن را بر عهده دارد.
اصغری افزود: در سطح استانی با آیت الله سیدعلی اکبر قریشی /عضو خبرگان رهبری/، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی/، حجت الاسلام سلامتی، حجت الاسلام صاحب الزمانی، قربانعلی سعادت /استاندار آذربایجان غربی/ و برخی از ریش سفیدان روستای قره باغ /زاده گاه این عالم بزرگوار/ و درسطح ملی نیز با شخصیت های دینی و علمی قم و تهران مصاحبه می شود.
کارگردان مستند آیت الله قره باغی افزود: آیت الله قره باغی جزو چهره های برجسته حوزوی است و امید می رود تا با ساخت این مستند، گوشه هایی از مجاهدت های این عالم فرهیخته از دریچه تلویزیون به مردم معرفی شود.
اصغری اظهار کرد: این عالم ربانی در طول عمر پرکت خویش با ایجاد صندوق خیریه علاوه بر فعالیت در عرصه های سیاسی، اجتماعی و دینی توانسته بود در بخش بهداشت و درمان و به ویژه بیمارستان سیدالشهدای ارومیه کارهای خیری انجام دهد.
به گزارش ایرنا، مستند آیت الله قره باغی اوایل شهریور سال جاری تولید و در اواسط پاییز در رسانه ملی پخش می شود.
آیت الله سید علی اکبر قره باغی در سال 1315 شمسی در روستای قره باغ ارومیه پا بر عرصه گیتی نهاد و از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) بود.
وی اصول فقه را نزد امام راحل آموخت و کتاب انوار الفقاهه و حاشیه بر العروه الوثقی در کنار تاسیس صندوق کمک به مستمندان و تاسیس بیمارستان 232 تختخوابی سید الشهدا ارومیه بخشی از فعالیت های علمی و اجتماعی این عالم بزرگوار به شمار می رود.
آیت الله سید علی اکبر قره باغی در سال 1359 شمسی از طرف مردم ارومیه به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و از سال 1378 شمسی نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بود.
آیت الله قره باغی در هشتم فروردین سال 1391 بر اثر عارضه قلبی در قم دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
8135 /3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.