محمد عرفانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه استفاده از سوخت سنگین مازوت در این نیروگاه منجر به تولید بار آلودگی بالایی شده است.
وی با بیان اینکه این نیروگاه در سه کیلومتری مشهد در جاده قوچان و در مسیر وزش باد به سمت کلانشهر مشهد قرار دارد، افزود: با توجه به اخطارهای قبلی که به این نیروگاه داده شده، اقدام حقوقی علیه این مجموعه آغاز و مراتب به سازمان بازرسی استان نیز اعلام شده است.
معاون محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورتجلسه ای که امروز توسط کارشناسان و مسئولان نیروگاه مکتوب شده، استفاده از سوخت مازوت درج شده است.
وی افزود: استفاده از سوخت مازوت از ابتدای آذرماه در این نیروگاه انجام می شود و مستندسازی در این زمینه انجام شده است.
عرفانی بیان کرد: در شرایط موجود برابر با قوانین و مصوبات هیات دولت، نیروگاه ها اجازه استفاده از سوخت سنگین مازوت در شرایط آلودگی هوای شهر را ندارند و روند فعلی استفاده از مازوت در این نیروگاه بر خلاف قوانین موجود است.
نیروگاه حرارتی توس واقع در کیلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است؛ این نیروگاه از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات و دارای ۴ واحد بخار ۱۵۰ مگاواتی است.
این نیروگاه از سه نوع سوخت مازوت، گاز و گازوئیل استفاده می‌کند و در حال حاضر تنها نیروگاه مازوت‌سوز استان خراسان رضوی است.
کلانشهر مشهد امروز با میانگین کلی کیفیت هوا به عدد 162 پی.اس.آی پنجمین روز آلودگی خود را پشت سر می گذارد.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: آرزو جاوادنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.