محمد شریعتمداری چهارشنبه شب در آیین افتتاح واحد تولیدی حوله 'یاس سپید مشهد' در شهرک صنعتی چناران افزود: 119 واحد از این تعداد در خراسان رضوی است و امسال نیز 215 طرح تولیدی در این استان موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند.
وی با اشاره به اراده تولیدکنندگان کشور برای تولید باکیفیت و استاندارد محصولات مختلف، گفت: صنعت نساجی کشور نیازمند نوسازی است و امسال با تصویب مجلس شورای اسلامی، 100 هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته، اما به علت بی رغبتی بانکها به فعالیت در این بخش، تاکنون گزارش قابل قبولی در پرداخت تسهیلات بانکی به این بخش به دولت نرسیده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در بودجه سال 97 به دنبال یک نظام پرداخت و اختصاص منابع مالی با نرخ سود پایین برای نوسازی صنایع فرسوده کشور هستیم که امید است این منابع مالی محقق شود.
وی افزود: نوسازی صنعت کشور تنها به صنعت نساجی ختم نمی شود و در این خصوص نیازمند یک نهضت عظیم در همه صنایع هستیم که یکی از مهمترین آنها صنعت خودرو است.
وی گفت: خوشبختانه در دوره پسابرجام موفق به انتقال فناوری روز دنیا به کشور شده ایم و تولیدکنندگان باغیرت داخلی با استفاده از این فناوری، برای پیشبرد و تقویت تولید ملی گام برداشته اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید محصولات باکیفیت و استاندارد را حق مصرف کننده دانست و تاکید کرد: رمز حیات تولیدکنندگان داخلی تولید باکیفیت و استاندارد محصولات در کشور است.
وی همچنین کارخانه حوله یاس سپید را بزرگترین واحد تولیدکننده حوله در کشور دانست و گفت: خوشبختانه در خراسان رضوی تولیدکنندگان متعهد و متدین، ضمن آشنایی با بازار و نیازهای آن اقدام به حرکت بزرگی در عرصه تولید محصولات باکیفیت کرده اند.
مدیرعامل کارخانه حوله یاس سپید مشهد نیز در این آیین گفت: نیمی از حوله مورد نیاز کشور به قیمت 70 میلیون دلار در سال وارد می شود و واردات حوله به کشور 30 برابر صادرات آن است.
رضا حمیدی اظهار کرد: این واحد تولیدی به عنوان بزرگترین و مدرن ترین کارخانه تولید حوله ایران، برای 300 نفر ایجاد اشتغال کرده که برای راه اندازی آن 480 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: این کارخانه جواز تاسیس خود را در تیرماه سال 95 از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دریافت کرد و در تاریخ پنجم مردادماه 96 موفق به دریافت جواز بهره برداری شد.
وی اظهار کرد: این کارخانه تولیدکننده انواع حوله های لباسی، حوله ای و سیسمونی حوله ای است که در کنار آن یک واحد تصفیه خانه نیز با هزینه 18 میلیارد ریال به منظور بازچرخانی فاضلاب کارخانه راه اندازی شده است.
7489/3221/5132
خبرنگاران: میترا عبداللهی و ناصر اسدزاده ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.