سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اراک برگزار شد، افزود: مدیریت عملکرد صنعت باید به گونه ای باشد که مقوله سیاست از این حوزه جدا و رونق تولید و اقتصادی به دغدغه مهم و اصلی این بخش تبدیل شود.
وی ادامه داد: سهامداران شرکت های بزرگ صنعتی خود را از حوزه تولید و صنعت کنار کشیدند که نیاز است برای پیشرفت و افزایش تولید در این بخش از این ظرفیت آنان بهره برداری لازم انجام شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تصویب 2 هزار واگن شهری در برنامه ششم برای کشور و تعداد واگن مورد نیاز برای حمل و نقل و باری و مسافر، افزود: نیاز است دولت تصمیم نهایی را بگیرد و در خصوص وادارت واگن به کشور ایستادگی کند.
مقدسی گفت: متولی صنعت به دلیل آشنایی و آگاهی از ظرفیت های تولیدی داخل کشور در برابر واردات واگن ایستادگی می کند که نیاز است مسئولان برای افزایش رونق اقتصادی و تولید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قرارداد تولید خودرو علاوه بر افزایش تولید و انتقال فناوری به داخل کشور به صادرات نیز نگاه ویژه صورت گرفته است که نیاز است در زمینه تولید و صادرات واگن نیز این مهم اجرایی شود.
مقدسی گفت: مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید و صنعت در برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود قرار داده است و در تصویب بودجه و تصویب لوایح باقی مانده این قانون نیز به این بخش توجه ویژه می کند.
وی ادامه داد: نمایندگان استان مرکزی از وزیر صنعت و معدن انتظار دارند نشستی با سهامداران و وزرای دیگر برگزار کند و زمینه اجرا شدن مصوبات نشست های اقتصاد مقاومتی این استان را فراهم کند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرایی شدن مصوبات اقتصاد مقاومتی این استان زمینه ایجاد اشتغال و جذب پنج هزار نفر را در واحدهای صنعتی استان ایجاد می کند.
استان مرکزی به واسطه برخورداری از 2 هزار و 900 واحد صنعتی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور به شمار می رود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مرکزی با شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی از نزدیک با چالش ها و تنگناهای برخی از صنایع این استان آشنا شد.
1955/ 6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.