به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم معادی روز سه شنبه در گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه شهرستان های جنوب خراسان رضوی در گناباد افزود: نباید عنوان کرد که فتنه سال 1388 مربوط به جریان خاصی بوده و به اتمام رسیده است، زیرا این قبیل فتنه ها از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و استمرار فتنه های جدید دور از انتظار نیست و باید با بصیرت افزایی این فتنه انگیزی ها را خنثی کرد.
وی ادامه داد: با گذشت چندین سال هنوز خیلی از زوایای جریان نهم دی برای مردم و حتی برخی خواص روشن نشده است.
وی ادامه داد: ستادهای نماز جمعه وابسته به هیچ جریان سیاسی نیستند بلکه تابع محض منویات رهبر معظم انقلابند و خط اصلی شان را از ولایت فقیه می گیرند.
وی افزود: ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه باید با نوآوری و خلاقیت در برنامه ها در انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت بخش های مختلف جامعه برای ارتقای فعالیتهای این بخش و افزایش باورمندی اعتقادی مردم برای حضور گسترده در این آیین بکوشند.
امام جمعه گناباد هم تضعیف ولایت فقیه و ارزشهای دینی و دو قطبی کردن جامعه را از اهداف مهم جنگ نرم دشمنان برشمرد و گفت: باید با روشنگری لازم بصیرت اقشار مختف را در برابر این ترفندها افزایش داد.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب ادامه داد: پیوند مردم با ولایت فقیه ناگسستنی است و حماسه نهم دی یادآور بصیرت و میثاق بزرگ با ولایت در تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی ثبت شد.
فرماندار گناباد هم گفت: دست اندرکاران ستادهای نماز جمعه باید برای افزایش حضور اقشار مختلف جامعه در این آیین تلاش کنند و اگر به جای جذب حداکثری به دنبال دفع حداکثری در این آیین باشند، نخستین آسیب به خود این ستادها وارد خواهد شد.
محمدعلی نبی پور خواستار برگزاری نشستهای مشترک فرمانداران و ائمه جمعه برای بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای هر دو بخش برای رفع مشکلات و توسعه مناطق مختلف شد.
گردهمایی ائمه جمعه و روسای ستادهای نماز جمعه شهرستانهای گناباد، بجستان، خواف، رشتخوار، خلیل آباد، کاشمر، تربت حیدریه، کوهسرخ و بردسکن به مدت یک روز در گناباد برگزار شد.
از مجموع 900 پایگاه نماز جمعه در سطح کشور، 53 نماز جمعه در استان خراسان رضوی فعال است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار:علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.