احمد نوروزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بدون توضیح آماری، افزود: پروژه‌ها اقتصادی نباید زمین بخورند چون درغیر این صورت نمی‌ توان انتظار جذب سرمایه جدید را داشت. برای تولید اشتغال نیازمند جذب سرمایه هستیم.
وی ادامه داد: در دوره پیشین شورای شهر مشهد مانع اجرای پروژه‌های ساختمانی شدند اما اگر می ‌خواهیم از این صنعت درآمد داشته باشیم باید از آن حمایت کنیم. هم اینک چند هزار میلیارد تومان سرمایه در شهر مشهد زمینگیر شده اما در صورت تکمیل این پروژه ها هم در مرحله تکمیل پروژه و هم در مرحله بهره‌ برداری اشتغال زیادی ایجاد خواهد شد .
عضو شورای شهر به تشکیل کارگروه تسهیل سرمایه‌ گذاری در این شورا اشاره و بیان کرد: با برگزاری نشستهای مدیریت شهری با سرمایه ‌گذاران مشکلات آنها مرتفع می شود.
وی همچنین گفت: حامی خلافکاران نیستیم. شاید خیلی راحت جلوی یک پروژه بزرگ بخاطر یک طبقه مازاد گرفته شود که می‌توان فقط جلوی ساخت همان یک طبقه را گرفت. شهر مشهد به سرمایه ‌گذاری در حوزه تفریحی و گردشگری نیاز دارد.
نوروزی افزود: مرکز شهر مشهد از نظر تجاری اشباع شده است. در امور تفریحی و گردشکری در همه جای شهر حتی مرکز شهر نیز نیاز به سرمایه‌ گذاری داریم.
وی ادامه داد: جذب سرمایه‌ های خرد باید از طریق بخش خصوصی صورت گیرد لذا طرحی را دنبال می‌کنیم که از طریق شورای اجتماعی محلات بازآفرینی محلات انجام شود.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌ گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد همچنین به بازسازی بافت فرسوده اشاره و بیان کرد: بسترسازی برای مشارکت مردم در نوسازی بافتهای فرسوده باید فراهم شود زیرا نوسازی بافت فرسوده بدون مشارکت مردم شکست می‌خورد.
وی در خصوص خط سوم اتوبوس بی.آر.تی مشهد نیز گفت: این خط بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل مشهد اجرا شده ولی ناهماهنگیهایی در مسیر اجرای آن وجود داشت که این موارد برطرف و به زودی ادامه مسیر این خط اجرا می شود.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای 27 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.