معصومه فلاحی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار به کمبود فضا و فرسودگی ساختمان کتابخانه های سبزوار اشاره و بیان کرد: در این مدت از محل بودجه دولتی به سرانه کتابخانه های شهرستان افزوده نشده است.
وی افزود: از سال 1382 که اداره کتابخانه ها از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار شد با همکاری دستگاههای اجرایی و حمایتهای نیکوکاران کتابخانه عمومی بیت الهدی و گلدانی و شهرروداب ساخته شده اند.
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار ادامه داد: هم اکنون محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، صالح آباد و محله های اسلام آباد و جعفرآباد واقع در محدوده در سکونتگاههای غیررسمی شهر سبزوار و منطقه توحیدشهر محروم ازکتابخانه عمومی هستند و ساخت کتابخانه از مطالبات جدی شهروندان در این مناطق است.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر سبزوار در پارکهای حاشیه شهر زمین رایگان به افراد نیکوکار واگذار می شود تا نسبت به ساخت کتابخانه به نام خود اقدام کنند.
فلاحی افزود: بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزوار نیز با 400 عضو از سراسر کشور، 860 نسخه کتاب بریل و 870 عنوان کتاب گویا خدمات ویژه برای روشندلان ارائه می دهد.
وی ادامه داد: میزان کنونی استاندارد فضای کتابخانه‌ای در سبزوار پنج هزار و 100 متر است که تا چهار سال آینده باید این میزان به بیش از هفت هزار مترمربع برسد.
او گفت: امسال از محل اعتبارات ماده 180 به میزان 2 میلیارد و300 میلیون ریال برای افزایش فضای کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری که از سال 89 به علت نبود اعتبار متوقف بود تخصیص یافت.
شهرستان سبزوار دارای 9 کتابخانه عمومی نهادی، هفت کتابخانه مشارکتی است وحدود 200 هزار نسخه کتاب است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.