معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس سطح زیرکشت مرکبات شهرستان را حدود 92 هکتار اعلام کرد و گفت: 78 هکتار از باغات فوق بارور است.

داود بخشایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود به دلیل گرما و ماندگاری طولانی آن در طول بهار و تابستان میزان تولید با 15 درصد کاهش یافته و به مقدار 646 تن انواع مرکبات کاهش یابد.

وی مرکبات این شهرستان را نارنج، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش، گریپ فروت و بالنگ نام برد که به دلیل آب و هوای مناسب شهرستان و پرورش مرکبات در سایه آفتاب نخیلات محصول تولیدی دارای کیفیت مطلوبی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس افزود: عمده سطح زیرکشت این محصول در محدوده شهر طبس و روستاهای کریت، گشن، از میغان از بخش مرکزی و روستاهای نایبند و زردگاه از بخش دیهوک قرار داشته واکثرا به‌صورت توام با نخیلات کشت می‌شود.
 
وی یادآور شد: در سال زراعی گذشته 1000 اصله نهال مرکبات شامل: نارنج ، پرتقال، نارنگی با همکاری بخش خصوصی بین باغداران توزیع شد و تعداد 200برگ پیام آموزشی کاشت، تغذیه و راه‌های مقابله با سرمازدگی نیز تهیه وبین باغداران توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.