شهردار منطقه یک شهرداری مشهد در این مراسم گفت: خانه کودک و شاهنامه در فضایی به مساحت 150 مترمربع با 800 میلیون ریال هزینه بنا شده است. نقاشیهای صورت گرفته بر روی دیوارهای این مجموعه نیز برگرفته از داستانها و اساطیر شاهنامه هستند.
جواد اصغری افزود: آموزش مفاهیم شهروندی بر پایه شاهنامه و استفاده از مفاهیم غنی ادب فارسی به جای شخصیتهای غربی از رویکردهای مهم افتتاح خانه کودک و شاهنامه در مشهد است. ترویج مسایل فرهنگی از سنین پایه برای مخاطبان کودک و نوجوان از دیگر رویکردهای راه اندازی این مکان است و با استفاده از اساتید و داستانهای شاهنامه مصادیق فرهنگ شهروندی را اشاعه خواهیم داد.
وی ادامه داد: در چارچوپ داستانهای شاهنامه موضوعاتی از قبیل نظم، قانون، احترام به حقوق دیگران و همسایه مداری را می‌توان به عنوان مفاهیم و آموزشهای شهروندی در این مرکز اشاعه و ترویج داد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: نسل جوان و کودکان با ظرفیتهای عظیم فرهنگی این شهر نظیر فردوسی آشنا نیستند و از آن دور افتاده‌اند لذا زدودن غبار از شخصیتهای علمی و فرهنگی یکی از اولویتهای شورای شهر است.
احسال اصولی تقویت هویت اجتماعی شهر مشهد را از اولویتها در این کلانشهر ذکر و بیان کرد: یکی از ابزارهای تقویت این هویت استفاده از ظرفیتهای علمی، تاریخی و فرهنگی شهر می باشد که افتتاح خانه کودک و شاهنامه نیز در این راستا صورت گرفته است.
وی ادامه داد: فردوسی بزرگ قله فرهنگ و ادب فارسی است که نه تنها متعلق به مشهد بلکه متعلق به تمامی ایرانیان، فارسی زبانان و جهانیان است و این شخصیت برجسته باید با زندگی و فرهنگ کودکان و جوانان عجین شود.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: برای معرفی شخصیتهای ملی و ایرانی باید آثاری در حد استانداردهای جهانی ویژه کودکان و نوجوانان تولید و منتشر شود.
محمدحسین ودیعی افزود: فردوسی شخصیت بزرگی در سرزمین، تاریخ و دین ما به شمار می‌آید که باید به این شخصیت برجسته نگاه ویژه‌ای شود. شناساندن این شخصیت به کودکان و شهروندان از سوی نهادها یک وظیفه اجتماعی است و با اجرایی شدن آن خلاء‌های اعتقادی و دیدگاهی در وجود کودکان برطرف می‌شود.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری دانش آموزان خراسان رضوی در مشهد تحصیل می کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.