هادی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشهد دوست داشتنی اظهار داشت: اصولاً برای تاریخ کارکرد‌های متفاوتی تعریف شده و باید به‌گونه‌ای مورد مطالعه و ارائه قرار بگیرد که حس غرور، اعتماد و هویت ایجاد کند.

دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد افزود: نمایشگاه مشهد دوست داشتنی بخش بزرگی از دینی که از نظر تاریخی به مردم دارد را ادا کرده، اما این دین، آن قدر بزرگ و وسیع است که نیازمند فعالیت‌های بیشتری است.

وکیلی با اشاره به اینکه تاریخ احساس هویت می‌دهد، بیان کرد: قلمرو کار خیلی گسترده است و اگر می‌خواهید عرضه فرهنگی داشته باشید، نباید فقط محصول نهایی را مستقیم ارائه بکنید که شاید خیلی قابل درک نباشد.

وی افزود: ما در طول تاریخ در ایران و خراسان امکاناتی داشتیم که هم ا‌کنون در سال 96 نداریم و وظیفه ما این است که این اطلاعات را در اختیار نسل جوان قرار بدهیم تا راه توسعه و پیشرفت را بیاموزد.

دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه بیان کرد: ما نباید اجازه بدهیم که غرب تاریخ ما را به ما القا کند و در این شرایط وجود این چنین نمایشگاهی سطح فرهنگ و دانش‌دوستی مردم را ارتقا می‌بخشد.

وکیلی گفت: باید برای عرضه تاریخی و فرهنگی، اولویت با بخش‌های برجسته تاریخ باشد و به گونه‌ای باشد که مخاطب اصلی ما که نوجوانان و جوانان باشند، بتوانند ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620037
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.