به گزارش ایرنا، رضا قمرزاده روز شنبه در نشست خبری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اصفهان افزود: این تعداد مخاطب در 736 جشنواره قصه گویی در کشور در بخش های مختلف استانی، منطقه ای و کشوری از آثار ارائه شده بهره می برند.
وی اضافه کرد: 6 هزار و 737 قصه در یک فرایند استانی، منطقه ای و ملی مورد ارزیابی قرار می گیرد تا از بین آنها بهترین آثار معرفی شود.
وی با بیان اینکه 736 جشنواره قصه گویی در کشور در بخش های استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می شود، افزود: بخش منطقه ای این رویداد 20 تا 22 آذر با حضور شرکت کنندگانی از همه استان ها به میزبانی پنج استان از جمله اصفهان برگزار می شود.
به گفته معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این جشنواره در سه بخش مربیان کانون، قصه گویان رضوی و بخش آزاد برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین اهمیت قصه گویی به عنوان یک ابزار تربیتی و زنده نگه داشتن فرهنگ و آیین کهن ملی توصف کرد.
وی خاطرنشان کرد: موضوع های ارائه شده در جشنواره شامل مباحث آموزشی، تربیتی، قصه های رضوی، شاهنامه و قصه های بومی، محلی و قصه ها با زبان و گویش محلی، هر یک در یک بازه زمانی 15 تا 20 دقیقه ای است.
قمرزاده گفت: برگزیدگان نهایی این رقابت‌ که توسط محمد سیمزاری، رضا فیاضی و حسن دولت آبادی به عنوان داوران جشنواره معرفی می ‌شوند، بهمن امسال در مرحله نهایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه ‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور می یابند.
وی گفت: قصه گویان 37 کشور جهان در بخش بین الملل این جشنواره شرکت می کنند که در نهایت 10 اثر به مرحله پایانی راه می یابد.
قمرزاده اضافه کرد: 184 قصه گو در مرحله منطقه ای این جشنواره که در 5 حوزه در کشور برگزار می شود، اثرهای خود را ارائه می کنند و داوران بر اساس امتیازات، قصه های برتر را برمی گزینند.
او تصریح کرد: قصه های برتر در پرتال کودک و نوجوان به نشانی koodak24.ir برای استفاده عموم قرار می گیرد و کتاب قصه های برتر جشنواره همچون دوره پیشین، چاپ و منتشر می شود.
قمرزاده ادامه داد: حضور پدربزرگ ها، مادربزرگ ها و نوجوانان به عنوان قصه گویان در کنار کودکان و ارائه مقالات با موضوع قصه و قصه گویی از خصوصیات جشنواره امسال است که در دوره های پیشین نبود.
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: در حال حاضر قصه گویی از جمله فعالیت های اصلی در 733 مرکز کانون و 177 کانون سیار پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور است.
به گفته وی، 6 هزار و 737 قصه گو، سه هزار و 174 قصه گوی نوجوان، 70 طرح داستانی و 182 مقاله در جشنواره امسال مورد داوری قرار می گیرند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای 60 مرکز فرهنگی و هنری است و 108 هزار کودک و نوجوان در این کانون ها عضویت دارند.
به گزارش ایرنا، اصفهان میزبان بخش 3 کشوری این جشنواره است.
جشنواره در نوبت صبح و عصر در مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان شماره 3 واقع در خیابان معراج اصفهان برگزار می‌شود.
اختتامیه این رویداد نیز چهارشنبه هفته جاری در محل یاد شده، برگزار خواهد شد.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.