به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: هر چقدر که می خواستیم جنایات و دشمنی آمریکا در حق دین و پیامبر اسلام (ص) را برای دنیای اسلام و مسلمانان جهان اثبات کنیم نمی توانستیم به تاثیرگذاری این عملی که آمریکا انجام داد، انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کسی که نفرت خود را در دل 2 میلیارد مسلمان ایجاد کند معلوم است که عاجز شده است، افزود: مقام معظم رهبری 2 روز قبل فرمودند با این کار سقوط اسرائیل زودتر از 25 سال خواهد بود.
وی گفت: آمریکا بعد از اینکه عربها را به میدان مذاکره آورد و بعد از 40 سال ادامه این مذاکرات که اصل نخست آن این بود تا قدس به قداست خود باقی باشد و پایتخت اسرائیل نشود اما آمریکا و اسرائیل فاتحه همه چیز را خواندند و علی رغم مذاکرات 40 ساله، این کار را کردند.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: آمریکا ثابت کرد در راس همه عداوتها با قرآن و پیامبر(ص) است و قبله اول مسلمین را در اشغال یک مشت یهودی ناپاک نجس العین به عنوان پایتخت می شناسد با این شرایط به اینها چشم داشتن و امید داشتن خیانت به پیامبر اکرم(ص) است.
وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت گفت: پشت این انقلاب قدرت دیگری است؛ این حرکتها، حوادث و ایستادگی ها در جریان حرکت غیبی آسمانی است که بزودی در دنیا ظاهر می شود و باید این را معتقد بود و باور کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: خنثی شدن توطئه عربستان در خصوص استعفای نخست وزیر لبنان و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، شکست حاکمیت داعش در 30 آبان که با دلاوری های سردار سلیمانی و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب حاصل شد و کشته شدن مزدور نابکار سعودی علی عبدالله صالح همه نشانگر سرانگشت هدایت غیبی امام زمان(عج) است.
آیت الله علم الهدی گفت: ما فقط مقاومت کردیم و 'اشداء علی الکفار' بودیم و مزد ما این بود که در فاصله یک ماه با سرانگشت حجت خدا این پیروزی های بزرگ نصیب ما شد.

*رفاه طلبی ابزار ولایت شیطان است
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در تفسیر آیه 63 سوره نحل گفت: خدا در این آیه به نام خود قسم می خورد و در موارد معدودی است که خدا در قرآن به نام خود قسم می خورد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: قسم خوردن خدا در این آیه به خاطر نزول انبیا و کتب نسبت به امت های قبل نیست بلکه تاکید می کند خداوند متعال وقتی یک رسالت و هدایتی برای یک جامعه نازل می کند شیطان به تکاپو می افتد و مانع ارشاد مردم می شود و مردم باید این را موضوع باور کنند.
وی اظهار کرد: مقاومت در برابر انقلاب و تحول جزو زینت گری و آرایش گری های شیطان است زیرا وقتی جریان های نکبت اطراف زندگی بشر را گرفت، چاپیدن، خوردن و تجاوز یک عده قدرتمند، زورمند و زرمند نسبت به قشر آسیب پذیر متداول می شود.
وی با بیان اینکه اگر جامعه متحول شود و سلطه زرمندان برداشته شود سلطه شیطان هم برداشته می شود، افزود: عیش و نوش، رفاه طلبی و بهره برداری بیشتر از امکانات مادی، همه ابزار ولایت شیطان است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) می گوید خدا را بپرستید و مردم هم قبول کنند دیگر شیطان کاره ای نخواهد بود همچنین شیطان در برابر مردم قانعی که در برابر مشکلات حاضر به همکاری با او نمی شوند، بیکاره و منزوی است و کار او این است که جلو تحول را بگیرد.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نردبان صعود شیطان در توسعه و اعتلای جریانات شیطانی اش زورمندان، پولدارها، عیاش ها و رفاه طلبان هستند، اظهار کرد: آنهایی که شیطان کفر، شرک، فسق و فجور آنها را آرایش می دهد در دنیا ارباب آنها شیطان است و آنها برده شیطان هستند و بعد از دنیا هم برای آنها عذاب دردناک است.
در پایان مراسم نماز جمعه امروز نمازگزاران با شرکت در یک راهپیمایی و قرائت قطعنامه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را محکوم کردند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.