به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند افزود: آمریکا پس از شکست داعش به منظور سرپوش گذاشتن به ضعف خود دست به چند توطئه زده که در همه آنها با شکست مواجه شده است.
وی افزود: برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق ، توطئه نخست وزیری لبنان و فتنه علی عبدالله صالح در یمن از جمله اقداماتی بوده که آمریکا برای ضربه زدن به مسلمانان به اجرا در آورد اما همه آنها با شکست مواجه شد.
امام جمعه نهاوند اعلام پایتختی قدس به عنوان مرکز سیاسی رژیم اشغالگر قدس را آخرین و جدیدترین این توطئه ها خواند و گفت: این اقدام ترامپ که با واکنشهای جهانی و مخالفت سازمانهای بین المللی نیز مواجه شد به طور یقین به شکست خواهید انجامید و چهره آمریکا را رسواتر خواهد کرد.
حجت الاسلام مغیثی نیا شکست داعش را عاملی برای شناخت بیشتر ماهیت آمریکا ذکر کرد و افزود: مردم با شکست داعش پی بردند که منشا اصلی پیدایش و ادامه حیات این گروهک انحرافی آمریکا بود و همین مساله باعث شده که آنان دیگر گول حرفهای تبلیغاتی سردمداران کاخ سفید را نخورند .
خطیب جمعه نهاوند افزود: خسته کردن مردم مسلمان منطقه و نشان دادن چهره خشن اسلام و مخدوش کردن آن از اهداف عمده آمریکا از به وجود آوردن داعش بود که به لطف الهی و مقاومت مردم آمریکا نتوانست به هیچکدام از این اهداف خود دست یابد.
وی شکل گیری هسته های مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی را حاصل دشمنی های آمریکا با جهان اسلام ذکر کرد و گفت: این دشمنی های منجر به تشکیل هسته های مقاومت در کشورهای لبنان ، سوریه ، عراق و یمن شد و این کشورها به تاسی از ایران توانستند با مقاومت نظام سلطه را شکست دهند.
در اعتراض به این سیاست خصمانه آمریکا علیه مسلمانان همزمان با سراسر کشور، نمازگزاران نهاوندی نیز هم صدا با مردم انقلابی کشورمان و مسلمانان سایر نقاط جهان دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زده و از محل برگزاری نماز جمعه تا چهار راه معلم این شهر با سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریکا' و 'مرگ بر اسرائیل' ضمن واکنش به توطئه های آمریکا از مسلمانان دنیا خواستند که با وحدت و همدلی همچون ید واحدی در برابر فتنه های آمریکا ایستادگی کنند تا طعم شکست را به آنها چشانده و قدرت واقعی اسلام و مسلمانان به آنان نشان داده شود.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
دونالد ترامپ سپس فرمان اجرای شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
2087/ 7525 خبرنگار: وحید سیفی** انشتاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.