علیرضا رشیدیان روز شنبه همزمان با هفته وحدت در جمع روحانیون شیعه و سنی در 'همایش پیام آور وحدت' در تایباد افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) مورد قبول همه مذاهب است و رسالت بزرگ ما این می باشد که به دور ازهمه ظواهر و با توجه به مبانی و درد مشترک رسالت خود را در زمان و مکان مشخصی بشناسیم و به آن عمل کنیم.
وی ادامه داد: شرایطی که در دنیا و قرن 21 بوجود آمده موجب گسترس تفکر الهی و تعالی بخش اسلام شده است. قرن حاضر با بهار اسلامی شروع شد که نشانگر گسترش بیش از پیش تفکر اسلامی در جهان است.
استاندار خراسان رضوی گفت: دشمنان اسلام برای تخریب این دین مبین یک تصویرغلط از این دین را عرضه و با بهانه قرار دادن بعضی اشکالات و موضوعات موفق به فریب برخی شدند که در ادامه موجب فروپاشی و تضعیف برخی ارتشها در جبهه های مقاومت در مقابل دشمن گردید.
وی افزود: با رشادت فرزندان سلحشور ملت انقلابی ایران فتنه برچیده شد اما توطئه های دشمنان پایان ندارد و آنان در فکر جنگهای جدید هستند. تروریسم شیعه و سنی نمی شناسد و دشمن در هر جا که بتواند برای اختلاف بین مذاهب تلاش می کند.
رشیدیان ادامه داد: علما وارثان انبیا و سربازان سپاه اسلام و خادمان علم و آگاهی بوده و رسالتشان آگاهی بخشیدن به امت اسلام می باشد. آنها جوانانمان را به مبانی مشترک از جمله توحید، نبوت و منافع ملی دعوت کرده و این باور را تثبیت کرده اند که ما یک خانواده ایم و اتحاد و همدلی را از همه چیز مهمتر می دانیم.
وی به تاکید پیامبر اکرم(ص) بر اتحاد و همدلی بین مسلمانان اشاره و بیان کرد: پیامبر همه ما مشترک بوده و رسول اکرم(ص) همگان را به علم و آگاهی و وحدت دعوت کرده اند تا از مظالم دوری کنیم و رسالت خود را در زمان و مکان بدانیم.
استاندار خراسان رضوی در بخشی دیگر ی از سخنانش به روابط ایران و افغانستان و وضعیت امنیت در آن کشور نیز اشاره و بیان کرد: مردم افغانستان باید با هوشیاری و دقت از صلح و آرامش ایجاد شده حمایت کنند و شرایط و بستر تفرقه اندازی دشمنان را نابود کنند.
وی در مورد ظرفیتهای تایباد نیز گفت: منطقه ویژه تایباد با حمایتهای دولت می تواند به منطقه آزاد دوغارون به عنوان یکی از مناطق آزاد کشور تبدیل شود که بدین صورت می تواند در حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال جوانان در خراسان نقش مثبت داشته باشند.
مرکز شهرستان 110 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است. دوغارون پر رونقترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد که تقریبا تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می گیرد در این شهرستان واقع است.
خبرنگاران: علی اصلاحی / ناصر اسدزاده **انتشار: حسین کریم زاده
7494/3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.