به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا حسینی شنبه شب در محفل انس با قرآن در مسجد النبی (ص) شهر اسدیه با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان باعث عزت و سعادت آنان در سطح جهان می شود گفت: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را توصیه به وحدت کرده و از تفرقه برحذر داشته است.
وی بیان کرد: تمام تلاش دشمنان برهم زدن اتحاد و همدلی بین مسلمانان و ایجاد نفاق و چند دستگی بین جوامع اسلامی است تا بتوانند برنامه های خود را پیش ببرند.
امام جمعه اسدیه گفت: رسول اکرم (ص) پیام آور صلح و دوستی است که برای ریشه کن کردن جهالت و از بین رفتن تفرقه تلاش زیادی کرد و وحدت را بین مسلمانان بنا نهاد.
وی با اشاره به اینکه امروز وحدت میان مذاهب اسلامی یک اصل ملی و نقشه راه است که باید همه مسلمانان جهان بر مبنای آن حرکت کنند افزود: وحدت بین مردم در ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی و یا پیروان سایر ادیان الهی، از کلیدواژه های مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در رسیدن به موفقیت و پیشرفت است.
حسینی با بیان اینکه وحدت عملی بین شیعه و سنی در شهرستان درمیان وجود دارد گفت: این شهرستان درالتقریب، الگوی وحدت در سطح کشور است.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.