به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی روز یکشنبه در همایش 'محمد، بشیر وحدت' در دانشگاه فرهنگیان مشهد افزود: تحجر به معنای ایستایی و همراه نشدن با توسعه و گسترش اسلام است و اگر روحانیت شیعه و اهل سنت در یک نقطه توقف کنند، و حال آنکه اسلام و پیامبر(ص) در حال فراگیر شدن هستند، این روحانیت دیگر مفید نخواهد بود.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: برای هر گوینده شهادتین مسأله انقلابی بودن یک اصل مهم و ضروری است و همه باید وارد جریان پویایی شویم و از سرنوشت دین و اسلام عقب نمانیم.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه وحدت به عنوان چاشنی اقتداربخش دین و پیامبر(ص) در کره زمین سه بستر دارد، افزود: بستر احساس و شعار یکی از این بسترها است اما در موضوع وحدت کفایت نمی کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، وحدت در حوزه بصیرت و وحدت در حوزه رفتار را دیگر بسترهای لازم در مسأله وحدت عنوان و بیان کرد: بصیرت به معنای موقعیت امروز اسلام و پیامبر(ص) در دنیا است.
آیت الله علم الهدی گفت: در هیچ دوره ای مثل امروز اسلام در چنین موقعیتی نبوده است که همه دنیای کفر برای براندازی اسلام و پیامبر(ص) با هم متحد شوند.
وی افزود: اگر اتحاد قدرتهای استکباری در مورد حمله به اسلام و پیامبر(ص) را درک کنیم، در حوزه بصیرت به وحدت می رسیم.
وی اظهار کرد: علما و روحانیان باید نسل جوان را نسبت به وضعیت خاص امروز جهان اسلام توجیه کنند و این یک اصل لازم برای علما است. اگر در این زمینه کوتاهی کنیم دشمن نسل جوان را از ما می گیرد.

*همگرایی سد راه دشمنان
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان هم در این همایش اظهار کرد: همگرایی امت اسلامی سد محکمی در برابر فتنه های تفرقه انگیز دشمنان است.
حجت الاسلام اکبر فرجام افزود: برخی حاکمان بدون ریشه مردمی و دست نشانده که ادعای خادم الحرمینی هم دارند، بدون هیچ پرده پوشی با اسرائیل ارتباط دارند.
وی افزود: وجود این حاکمان در کنار غفلت، ناآگاهی و تعصب بخشی از پیکره امت اسلامی، باعث شده توطئه های استکبار در این منطقه به دست برخی از مسلمانان عملیاتی شود.
او گفت: جنگ و انقلاب اسلامی با حضور و وحدت همه مردم به پیروزی رسید و همین عامل می تواند در ناکام ماندن توطئه‌های دشمنان موثر باشد.

*وحدت امر ضروری است
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: شکست داعش نباید ما را دچار غفلت کند زیرا اگر از آنها غفلت کنیم بار دیگر با حمایت دشمنان به عرصه بر می گردند.
مولوی نذیراحمد سلامی با بیان اینکه تفکر داعش بیش از 70 سال قدمت دارد، افزود: هم اکنون حضور این تفکر با مجاهدتهای رزمندگان سپاه اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری شکست خورده است.
وی ادامه داد: هرگاه امت اسلامی با هم متحد بوده و حول محور پیامبر(ص) و قرآن جمع شده، پیروزی های گسترده ای به دست آورده است و امروز هم در شرایط حساسی که قرار داریم وحدت امری ضروری است.

*وحدت یک موضوع تاکتیکی نیست
امام جمعه اهل سنت اسدیه خراسان جنوبی هم گفت: وحدت یک موضوع تاکتیکی و مصلحتی نیست بلکه در شرایط امروزی جهان اسلام یک امر لازم است.
مولوی سیداحمد عبداللهی تاکید کرد: برای نهادینه شدن وحدت باید تلاش کنیم و نسبت به هم محبت داشته باشیم.
همایش 'محمد (ص) بشیر وحدت' با حضور 700 نفر از علمای اهل سنت و شیعه استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.