حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز شنبه به مناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتحاد مردم شیعه و سنی کشورهای اسلامی مانند ایران، عراق، لبنان و سوریه، شکستی داعش را محقق کرد، امری که حتی خود آمریکایی ها آن را سخت می دانستند.
وی تصریح کرد: آمریکا و دیگر کشورهای معاند با ایجاد اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی و حمایت از گروههای تکفیری مانند داعش به دنبال ارائه چهره ای خشن از اسلام و مسلمانان و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بودند ولی شکست داعش با محوریت مقاومت اسلامی و ایران بار دیگر نقشه های آنان را نقش بر آب کرد.
وی ادامه داد: دیگر مصداق بارز محبت عملی و وحدت میان شیعه و سنی در امدادرسانی به زلزله زگان کرمانشاه عینیت یافت و مردم بدون توجه به مذهب و تنها بنابر وظیفه انسانی از هیچ تلاشی برای کمک به همنوعان خود دریغ نکردند.
وی ادامه داد: مهمترین نتیجه تفرقه افکنی بین مسلمانان در طول تاریخ، تقویت معاندان و تضعیف حکومتهای اسلامی بوده و لذا هرگونه مظاهر تفرقه اقدامی در جهت سیاستهای مستکبران است و باید از آن پرهیز کرد.
وی محور اسلام نابی را که حضرت امام خمینی (ره) مروج آن بودند، مودت، محبت و خدمت دانست و افزود: تاکید بر این سه اصل در طول تاریخ همواره ثمرات خوبی برای مسلمانان به همراه داشته است.
امام جمعه گناباد همچنین بر توجه به نقاط مشترک شیعه و سنی از جمله قرآن و پیامبر (ص) به عنوان عامل مهم تحکیم وحدت تاکید کرد و افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری توهین به اعتقادات و ناسزاگویی به بزرگان اهل سنت حرام است و تخم کینه و نفاق را بین مسلمانان می کارد.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7545/2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.